ניתוח שיווקי של חנויות נוחות- אלונית

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2010

תקציר העבודה

רקע
"קבוצת אלון" פועלת בארץ ובארה"ב בתחומי הקמעונאות והאנרגיה."דור אלון" נמנת בין מספר חברות המרכיבות את קבוצת אלון.בעבודה זו נתמקד ברשת חנויות הנוחות "אלונית" הנמצאות במתחמי "דור אלון". "אלונית" הינה רשת חנויות הנוחות הראשונה שהוקמה בארץ במתחמי תחנות דלק כחלק אינטרגלי מהתחנה. רשת חנויות הנוחות "אלונית" היא העתק של מודל חנויות הנוחות האמריקאיות שהינן נפוצות כבר שנים רבות לאורך כבישיה של ארה"ב. קבוצת "אלון" הינה בעלת עניין גדולה ברשת חנויות הנוחות 7-ELEVEN"" אשר הינה אחת הרשתות הגדולות בתחום בארה"ב (ובעלת סניפים בעולם כולו).
ניתוח שיווקי:
רשת אלונית נוקטת בתפיסה שיווקית:                                                                                הרשת בוחנת את רוצנות וצרכי הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים על מנת לשפר, לשדרג ולחדש את אופי החנויות, המוצרים אותם החנות מציעה, זמינות ונגישות.
·         חנויות הרשת הממוקמות באיזור בו אוכלוסיה דתיה, סגורות בשבת.
·         חנויות הרשת ממשיכות להגדיל את מגוון המוצרים המוצעים על מדפיה: "בסניפי הרשת מגוון מוצרים רחב החל ממוצרי דרך: משקאות קלים, חטיפים מתוקים ומלוחים, סיגריות, סלטים, כריכים, מזון מהיר, ציוד למטיילים וקמפינג, אביזרי רכב וכלה במוצרי במוצרי מכולת, פירות וירקות, בשר טרי ועוד, בהתאם למיקום החנות וצרכי קהל היעד." ·         הוספת שירותים נלווים למוצרי החנות – משיכת מזומנים בכספומטים, עמדות לתשלום חשבוניות כביש 6, טעינה סלולרית ועוד.
·         התאמת מבצעים ו"עסקות חבילה" עפ"י קהל היעד (ארוחות קומפקטיות וניידות לדרך מצד אחד וארוחות מזינות לאכילה במקום מצד שני) ·         הגדלת זמינות החנויות ללקוח,  הרשת מקימה חנויות נוספות מדי שנה ברחבי הארץ. השאיפה היא לצמצם את מרחק החנויות מלקוחותיה. לרשת חנויות רבות באיזורים פריפריאלים שבהם נגישות התושבים לרשתות השיווק הגדולות נמוכה (אדם הצריך מס' קטן של מוצרים לא יצטרך לנסוע רחוק ויוכל להצטייד בסניף האלונית הקרוב לביתו בשעות הנוחות לו) –
ללא מקורות