ניהול התפעול

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4971
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

בה"ס למנהל עסקים(מנע"ס) שם הקורס : מבוא לניהול ותפעול מס' קורס: 2052
נושא העבודה – ניתוח אירוע: חברת וודאפון- פיג'י תאריך הגשה :9/2/07
 תוכן עניינים
תקציר מנהלים — 3
מבוא -… 4
Iso 9000 –… 5-7
שלבי היישום של  Iso9000 בארגון -. 8-9
הטמעת מערכת ה-ISO9000  בחברת "וודאפון פיג'י" – 10-11
תועלת יישום ISO9000   לארגון –.. 12
ניהול רכש -… 13-15
ניהול ספקים — 16
שרשרת האספקה בארגון .. 17-21
5 יעדי תפעול עיקריים לוודאפון –… 22
סיכום – 23
ביבליוגרפיה –. 24
 תקציר מנהלים העבודה התבססה על Case Study של חברת וודאפון שהקימה סניף חדש בפיג'י ובאה לבחון את תהליך הטמעת נהלי ה ISO 9000 בסניף החדש. העבודה תציג את חשיבות תקן ISO 9000 לארגון בינלאומי אשר מעוניין לשמור על קו אחיד בין כל סניפיו בעולם, במקביל תבחן את בעיות התפעול אל מול יעדיו ואף תציג מספר פתרונות .    בחינת הנושאים תתבצע דרך הסבר על שלבי יישום הנהלים בתחומי , הרכש, ספקים ושאר תהליכי שרשרת האספקה החל משלב ייצור המוצר וכלה באספקתו ללקוח הקצה. מבוא
וודאפון היא חברה סלולארית המובילה בעולם, החברה מספקת שירותים ויישומים באמצעות הטכנולוגיות הסלולאריות המתקדמות ביותר עם נוכחות מאסיבית באירופה, המזרח התיכון, אפריקה, אסיה וארצות הברית.   החברה מספקת פתרונות תקשורת מתקדמים, המהווים חלק אינטגראלי מן השירותים הניתנים ללקוח הסלולארי. החברה מאתרת בכל עת את הצרכים של  השוק ומפתחת פתרונות פונקציונאליים בהתאם לצרכים הספציפיים של לקוחותיה העסקיים והפרטיים.
התפקיד העיקרי של וודאפון בפיג'י היה להקים תשתית ולשווק את הטלפון הדיגיטאלי שלה.
לחברה יש 2 סניפים: בסובה ובלקוטה, עם 500 עובדים.
יעדו העיקרי של הארגון בשלב זה היה הטמעת מערכת ISO 9000, הנהלת הארגון ראתה במהלך הטמעה זה תנאי מהותי שיאפשר לארגון להמשיך לשרוד ולהתפתח בשווקים חדשים תוך שמירה על עמדת עליונות מול המתחרים ותוך שמירה על הערכים אותם חרטה החברה על דגלה  בכל מדינה בעולם.
חברת וודאפון מספקת ללקוחותיה את כל פתרונות התקשורת הסלולארית החל  מהתשתית הסלולארית , שירותי אינטרנט וכלה באספקת המכשירים עצמם החל מהמכשירים הפשוטים ביותר ועד  מכשירי דור שלישי חדישים המאפשרים לבצע שיחות וידיאו מסלולארי לסלולארי .
בנוסף מאפשרת וודאפון ללקוחותיה להתחבר לאינטרנט ברחבי העולם ולגלוש באופן אלחוטי מהמחשב הנייד.
מטרת העבודה – האם הטמעת ה-ISO9000  בסניפיה החדשים של חברת וודאפון בפיג'י התבצעה עפ"י כל שלבי היישום . ולהוכיח שתפוקת ארגון בינלאומי בסדר גודל כזה, תלויה בשרשרת אספקה מוגדרת ובהירה לכל עובד ומאפשרת לארגון ליצור מצב בו ישנה אחידות בין כל סניפיו ברחבי העולם. כל זאת מוביל לערך הנתפס של הפירמה  בעיני לקוחותיה.