ניהול ומנהיגות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3504
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

בית הספר למנהל עסקים עבודה אישית במודול:: ניהול ומנהיגות – 2075
: Management & Leadership תקציר מנהלים ביל גייטס, הינו יושב ראש מועצת המנהלים וארכיטקט תוכנה ראשי, שותף ומייסד לחברת מיקרוסופט. חברת התוכנה והחומרה הגדולה בעולם שהקים בשנת
1 975. הוא נחשב לאיש העשיר בעולם וכיום הוא ידוע בעבודתו הפילנתרופית במגוון ארגוני צדקה.
העבודה עוסקת  בניתוח דמותו של ביל גייטס ובוחנת האם הוא מנהל או מנהיג. העבודה מציגה כיצד דמות המנהל של ביל גייטס מתחברת עם תפקידי המנהל ע"פ התיאוריה של הנרי מינצברג והיא כוללת המלצות לאופן בו יכול ביל גייטס לחזק חלק מתפקידים אלו בדמותו.
בהמשך העבודה מוצגת השוואה בין 2 סוגי מנהיגויות – מעצבת ומשרתת, הכוללות גם את ניתוח מנהיגותו של גייטס על פי הן. לבסוף בחנתי האם סגנון המנהיגות תורם לאפקטיביות של ביל גייטס כמנהל וכמנהיג ? וניתחתי את בחירתו של גייטס בסטיב באלמר כאדם שיכנס לנעליו הגדולות וישמש בתפקיד מנכ"ל מייקרוסופט ובחנתי איך הצעד הזה משקף את דמותו של ביל גייטס בהקשר למנהיגותו.
תוכן עניינים
    תקציר מנהלים -.2
     מבוא. 4
תיאור מאפייניו של ביל גייטס כמנהל. 5
     תפקידי המנהל על פי מינצברג 7
ניתוח והערכה ביקורתית של מאפייניו של ביל גייטס על פי מינצברג 9
האם ביל גייטס עונה למאפייני הניהול של מינצברג?. 10 המלצות ע"פ התיאוריה של מינצברג 11
     תיאור והשוואה בין מנהיגות מעצבת למנהיגות משרתת. 11
מנהיגות מעצבת. 12
מנהיגות משרתת. 12
     ניתוח ביל גייטס ע"פ התיאוריות שהוצגו 13
     מסקנה: האם ביל גייטס מנהל או מנהיג 13
כיצד ניתן לחזק את אפקטיביות המנהיגות של ביל גייטס?. 14
     סיכום.. 15
     ביבליוגרפיה. 16
מבוא
ביל גייטס, הינו יושב ראש מועצת המנהלים וארכיטקט תוכנה ראשי, שותף ומייסד לחברת מיקרוסופט. גייטס שנולד באוקטובר 1955, עזב ב 1975 את לימודיו באוניברסיטת הרווארד והקים ביחד חבר ילדות, פול אלן, את מיקרוסופט (www.microsoft.com).
בשנת 1990 מיקרוסופט הוציאה את גרסת חלונות 3.0 ואת מעבד התמלילים WORD. מאז שולטת מערכת ההפעלה של מיקרוסופט במרבית המחשבים הביתיים בעולם כמו גם תוכנות האופיס שלה שהן הפופולאריות ביותר בתחומן גם היום. המטלה בוחנת מודלים מתחום הניהול והמנהיגות תוך אפיון וניתוח מאפייני  הניהול של ביל גייטס. במהלך המטלה בחנתי כיצד באה לידי ביטוי סגנון ניהולו של גייטס וכיצד ניתן לשפר אותה.