סמינריון סגנונות הורות והצלחה בחיים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 7772
מספר מקורות 50

תקציר העבודה

איך עושים ילדים מוצלחים?
סגנון הורות כמנבא הצלחה בחיים ההורות והמשפחה הינם גורמים משפיעים משמעותיים ביותר על התפתחות הילד ואין דבר קריטי יותר מהוריו של ילד, כדי שיצליח בחייו (Bjorklund, Yunger & Pellegrini,
2 002). המחקר הנוכחי בדק את כושר הניבוי של שלושה סגנונות הורות, את ההצלחה בחיים. השערות המחקר הנוכחי הן:  (1) לסגנון ההורות הסמכותי תהיה תרומה חיובית רבה יותר בניבוי 'הצלחה בחיים' ושני מימדי ההצלחה בחיים (אובייקטיבית וסובייקטיבית), ביחס לשני הסגנונות האחרים (2) לסגנון ההורות הסמכותני תהיה תרומה חיובית רבה יותר בניבוי המימד האובייקטיבי של הצלחה בחיים (שכלול של מדדי השכר והסטאטוס התעסוקתי), ביחס לסגנון המתירני (3) לסגנון ההורות המתירני תהיה תרומה חיובית רבה יותר בניבוי מדד הרווחה האישית ביחס לסגנון הסמכותני. סגנונות ההורות נבדקו באמצעות שאלון סגנון הורות נתפס (Buri, 1991), הצלחה בחיים הוגדרה בהתאם למימד סובייקטיבי ואובייקטיבי. הצלחה סובייקטיבית נמדדה באמצעות שאלון רווחה אישית (Tellegen, 1982). הצלחה אובייקטיבית נמדדה באמצעות דרוג סטטוס מקצועי (קראוס והרטמן, 1989) ודירוג שכר בהשוואה לשכר הממוצע במשק. המדגם כלל 91 נבדקים. באמצעות ניתוח רגרסיה ומבחני Pearson, נמצאו נתונים מעורבים באשר להשערות המחקר. מוצג דיון אודות משמעויות הממצאים יחד עם הסתייגויות מתודולוגיות, וכן, מוצעים כיוונים למחקר המשך בתחום.
תוכן עניינים
מבוא.. 3
סגנונות הורות.. 4
הצלחה בחיים.. 7
מימד אובייקטיבי להצלחה בחיים – הכנסה וסטטוס תעסוקתי 7
מימד סובייקטיבי להצלחה בחיים –  רווחה אישית.. 9
שיטה. 11
מדגם.. 11
מערך המחקר. 11
מכשירים.. 12
הליך. 13
תוצאות.. 13
ממצאים נוספים.. 15
דיון 16
מגבלות מחקר. 19
הבנות ומבט לעתיד. 20 ביבליוגרפיה. 22
נספחים.. 28
נספח א- שאלון פרטים דמוגרפיים.. 28
נספח ב- שאלון סטטוס תעסוקתי 28
נספח ג- שאלון שכר. 28
נספח ד- שאלון רווחה אישית.. 29
נספח ה- שאלון סגנונות הורות.. 30 נספח ו- הסבר לפני מעשה. 32