האם הטרור בעיראק לאחר נפילת סדאם חוסיין הוא מוסרי? עבודה סמינריונית

תקציר העבודה

תקציר עבודת מחקר זו מבקשת לעסוק בשילובם של שלושה נושאים: טרור, מוסר ועיראק. נושאים אלו עלולים להראות עמוסים וכוללנים, אך העבודה תצביע על התמקדות מסויימת. שאלת המחקר הינה כדלקמן:
"האם הטרור בעיראק לאחר נפילת סדאם חוסיין הוא מוסרי?" דיון בשאלה זו ונסיון מתן תשובה אינם פשוטים. מוסר על כל ענייניו מהווה דיון פילוסופי, שעשוי להיות סוביקטיבי בקרב תרבויות שונות, חברות שונות ובקרב אינדיבידואלים שונים בתוך חברה ותרבות מסויימת אחת.        מחקר זה נערך באמצע שנת 2005. השערת מחקר זה גורסת, כי הטרור בעיראק לאחר נפילת סדאם חוסיין אינו מוסרי. למרות זאת, יש לזכור, כי הסוגיה אינה ברורה ונהירה באופן אוביקטיבי, באופן שניתן לקבוע באופן חד משמעי, אם הטרור מוסרי או אינו מוסרי. העבודה תבקש לאושש ולהוכיח את השערת המחקר באמצעות ציון מספר תאוריות מנוגדות. מחד, חלקן יתמוך בטרור בעיראק באומרו, כי הוא עשוי להיות מוסרי. מאידך, חלקן האחר יתנגד לטרור באומרו, כי הוא אינו מוסרי בכל מקרה.
       מהלכה של העבודה יחל בסקירה קצרה של המלחמה בעיראק בשנת 2003. המלחמה הובילה לנפילתו של שליטה של עיראק, סדאם חוסיין, ע"י מדינות הקואליציה בראשות ארה"ב וכתוצאה מכך לטרור מתמשך בעיראק. לאחר מכן, יוצג דיון בהגדרותיו של הטרור- מה ראוי להיות מוגדר "טרור", מה ייחודו ומדוע הטרור ננקט? בפרקים הבאים תוצגנה תאוריות שונות, הדנות מחד גיסא במוסריות אפשרית של הטרור ומאידך גיסא בחוסר מוסריות הטרור. לכשיסתיים הדיון בתאוריות השונות, ניתן יהיה לדון במקרה של הטרור העיראקי: מדוע הטרור העיראקי נחשב לטרור? כנגד מי הוא מכוון? האם הוא מוסרי?
בסיומה של העבודה יובא פרק הסיכום, שיבקש להסביר כיצד כל חלקי העבודה מתחברים ומתיישבים אחד עם האחר, תוך ציון מסקנתה של עבודת מחקר זו.
       העבודה תבקש לומר, כי בסופו של דבר, הטרור העיראקי אינו מוסרי. מסקנה זו תובא באמצעות הסתמכות על התאוריות, המתנגדות לטרור ולמוסריות שמתיימר לשדר. כל זאת- חרף התאוריות המצדדות במוסריותו של הטרור, כפי שיוכח בעבודה. תוכן העניינים
מבוא עמ'
4 -3
סקירה אודות מלחמת עיראק עמ'
6 -5
טרור עמ'
8 -7
תאוריות הגורסות, כי טרור עשוי להיות מוסרי -.עמ' 13-9
תאוריות הגורסות, כי הטרור אינו מוסרי עמ'
1 7-14
הטרור בעיראק ..עמ'
2 1-18
טרור ומוסר בעיראק –עמ'
3 1-22
סיכום עמ'
3 2
בבליוגרפיה -.עמ'
3 4-33
הנספחים לא מצורפים לעבודה