סמינריון- עקרון העברות ברווחה חברתית

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4145
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תוכן עניינים
תקציר -3.
מבנה העבודה –.3.
סקירה ספרותית ..4
– 7.
עקרון העברות ורווחה חברתית ..4.
מהו קיבוץ –…5.
השינויים בעקבות ההפרטה -5.
השכר הדיפרנציאלי ו"רשת הביטחון" בקיבוצים-…6.
ההשפעות של המעבר לדגמי הקיבוץ החדשים-…6
-7.
שאלת המחקר והשערות -.
8 – 9.
שאלת המחקר -.8.
השערות המחקר -8.
שיטת המחקר -..8.
המדגם .8.
משתנים 8.
הליך המחקר -…9.
כלי המחקר –9.
דיון ומסקנות .10 – 11.
התרומה של תוצאות המחקר לידע הקיים בתחום-12 – 13.
מגבלות המחקר –13.
סיכום
14.
ביבליוגרפיה -..
15.
נספחים -..
תקציר עם השנים עברו קיבוצים שונים שינויים כלכליים להמשך הבטחת קיומם העתידי. חלק משינויים אלו והעיקרי שבהם הינו עקרון ההפרטה בנושא השכר.
כיום החברים בקיבוץ המתפרנסים למחייתם מעבירים חלק ממשכורתם לטובת הקיבוץ וחבריו המתקשים בהשגת משכורת ראויה למחיה. צעד זה נועד להבטיח רווחה חברתית ו"רשת ביטחון לקיבוץ וחבריו".
  בעבודה זו אם כך נבחן את ההבדל בהתייחסות של חברי הקיבוץ לנושא של עקרון ההעברות -The transfer principle  בדגש על רווחה חברתית, ונראה בעצם כיצד רואים חברי הקיבוץ את הנושא של העברת חלק ממשכורתם לחברים אחרים בקיבוץ לשם יצירת "רשת ביטחון", בתקופה שאחרי ההפרטה שחלה בקיבוצים. חשוב לציין, כי עבודה זו בהקשר של עקרון העברות לא תדון באי שוויון כלכלי הנוצר בקיבוץ אלא בהקשר של רווחה חברתית. כמו כן, בשל ההקשר בין רווחה חברתית למצב כלכלי המשפיעה על נושא הרגשת הרווחה בקרב חברי הקיבוץ, ניגע גם בנושא זה זאת לשם שנבין מה שעובר על חברי הקיבוץ כיום וזה גם מה שיעזור בהבהרת התמונה בגישתם של חברי הקיבוץ לנושא רווחתם.
מבנה העבודה במחקר נעזר בסקירה ספרותית ממחקרם של AMIL. Y'  &  BISHOP.A'.J Inequality and" Poverty " העוסק בעקרון העברות בהקשר של רווחה חברתית. כמו כן, במהלך המחקר נעשה שימוש בסקירה ספרותית תיאורטית ממאמרים אקדמאים תיאורטיים ומחקריים העוסקים בנושא הפרטת השכר בקיבוצים במיוחד ממחקר שערכה פרופסור פלגי (2007), חוקרת בתחום ההשפעה של הפרטת השכר בקיבוצים, כשמחקרה בפן הכלכלי של הקיבוצים יעזור בהבנת ההתייחסות של חברי הקיבוץ לרווחה החברתית. תחילה נציג את הסקירה הספרותית בנושא, לאחר מכן  נציג את שאלת המחקר וההשערות שעולות מן המחקר, תפורט שיטת המחקר שביצענו בקיבוצים, נדון במסקנות העולות מן הממצאים ונסיים בסיכום.