עוצמה ויעדים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4145
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

מבוא
ארגון "סולידריות" הוקם בשנת 1980 כאיגוד מקצועי חופשי ובלתי תלוי לאחר התקוממות ומספר שביתות של פועלי פולין. שביתות אלו ניתן לומר הינן המשך ישיר ובלתי תלוי לשביתות נוספות אשר אירעו בפולין בשנים 1970 וב 1976 , גם הן על רקע של עלית מחירים.
בעוד שבפעמים הקודמות נכנעה ממשלת פולין,  לאחר שעליות המחירים גררו שביתות והפגנות המוניות,  הרי שהפעם היא ניסתה לדבוק בהחלטתה. בשונה מאירועים קודמים הפעם ניסתה ממשלת פולין להוכיח כי יש לה סמכות פוליטית ויכולת להעלות מחירים גם נגד התקוממות פועלים.
במהלך עבודה זו  נעיין בין השנים 1980-89 ע"מ ללמוד ולהבין את עוצמתה של תנועת "סולידריות" דרך יעדיה, תוך בחינת השפעותיה על ממשלת פולין.
הרעיון לעבודה זו שתנתח  את יעילות הפעלת מרכיבי העוצמה של  ארגון "סולידריות" עלה במוחי עת הוטלה עלי כתיבת העבודה, אך ככל שנברתי בחומר שאספתי, נתגלה לי כי מצוי חומר רב על ארגון "סולידריות" אך רובו ככולו הינו של השנים 1980-1981 . ברם קצרה היריעה מלהכיל את הנתונים המבוקשים לכתיבת העבודה ולכן נאלצתי להביא את עיקרו.
תוכן עניינים
 
1 . מבוא   –..
3
                                                                                                                                  2. המסגרת התיאורטית  …  4-5      3.  רקע היסטורי -7  6
 
4 . יחסי העוצמה של ארגון סולידריות למול ממשלת פולין . 7-12
                                       5.  סיכום ומסקנות  –     13-14                                                                                                              6. ביבליוגרפיה  ..  15