הסטוריית אצטדיונים + עיצוב איצטדיון ביסבול (בקובץ נפרד)

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2809
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

מבוא לאדריכלות עצוב אצטדיון בייסבול            תוכן עיניינים עמודים ·        היסטוריה של איצטדיונים _________________________________3-5
·        האצטדיון המודרני וסוגיית התכנון_____________________________6
·        עקרונות האצטדיון מבחינה אדריכלית__________________________6-7
·        אצטדיונים מודרניים כיום_________________________________8-15
o       Estadio Azteca במקסיקו סיטי_______________________8-10 o       Allianz Arena במינכן ___________________________11-12
o       Sapporo Domeיפן______________________________13-15
·        המבנה המתוכנן_______________________________________16-19
                            הערה: כל העבודה כולל עצוב האצטדיון נעשתה על ידנו בעזרת תוכנות עזר – AUTOCAD, SKETCHUP, STUDIO 3D MAX אם יש אלו הן ספקות ניתן לשלוח את קובצי העבודה ותהליכיהם דוא"ל:
ההיסטוריה של האצטדיונים השם נגזר מהמלה היוונית סטדיון שציינה יחידת מידה שאורכה 192 מטר בערך. ברומא העתיקה, אורכה של הזירה באצטדיון היה סטדיון אחד, כך ששמה של יחידת המידה הפך לשמו של המבנה. אצטדיונים יוונים ורומים נמצאו בערים רבות בעולם העתיק.
הטופולוגיה ארכיטקטונית של האצטדיון המודרני  לקוח מהטופולוגיה הקלאסית של האצטדיון היווני, אפילו אם הקשר בין אצטדיונים קדומים למודרניים לא תמיד נראה גלוי לעין.
כיום איצטדיונות דומים יותר לתיאטראות יוניים ,קרקסים רומאים ואמפיתיאטראות. האיצטדיון היווני האיצטדיון היווני היה מקום פתוח שהתחרו בו אצנים ,אטלטים אחרים ואף מתאבקים,  בתחרויות שהתקיימו ביוון העתיקה. לאצטדיונים היו בד"כ צורת U , העיקול היה בצד ההפוך של קו הזינוק.
מסלולי הריצה היו בד"כ 600 פייטים יווניים (1stadium) , אל פי כן האורך השתנה לפי שוני המידות המקומיות.
שיפוע טיבעי שימש כמצע להנחת מושבים לקהל. המבנים הפתוחים הראשונים היו התיאטראות היווניים  ששימשו פולחן טיקסי שכלל מקהלה וריקודים.
התיאטראות הראשונים נבנו במאה הרביעית לפני הספירה הם היו מאופיינים בבניה זהירה ומחושבת על –