אלכוהול- תולדות האלכוהול- מקורות, התפתחות והנזרות מאלכוהול. מבוסס על המאמר ALCOHOL AND TEMPERANCE, George Snow, “Encyclopedia of European Social History”

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007

תקציר העבודה

המחלקה לעיצוב פנים מבנה וסביבה אלכוהול והנזרות מאלכוהול מתוך המאמר: ALCOHOL AND TEMPERANCE, George Snow, “Encyclopedia of European Social History”,     פרק 13,עמודים 483-495

1 . פתיחה:
האלכוהול שיחק תפקיד חשוב בחברה האירופאית מאז הגילוי המקרי של השפעותיו, והשפעותיו כמו כן השלכותיו, התפתחו במהלך המאות האחרונות.
2. אלכוהול בתרבויות הקדומות:
א. רקע- עם גילוי היין והבירה בחוזק וממרכיבים שונים, הם נעשו משקאות פופולריים בקרב האוכלוסיה האירופאית, מסיבות שונות- כחיטוי למים עכורים, הרגעת כאבי בטן, מונעי התקררות ומחטאי פצעים. ההשפעות הפיזיולוגיות השונות של האלכוהול על אנשים שונים, גרמו לכנסיות בכל רחבי אירופה לצאת נגד צריכה מוגזמת ממנו- שכרות. תהליך זיקוק האלכוהול, אשר הומצא במקור ע"י הערבים, התפשט בהדרגה מאיטליה ועד כל אירופה- באמצע המאה ה-15. במקומות מסוימים כמו רוסיה, הוודקה, שהיא זיקוק וריכוז של אלכוהול, החליפה את הבירה והיין והפכה לפופלארית, היין עם זאת נשאר מקושר להבט הדתי, ולכן בארצות הקתוליות נשאר משקה מרכזי. שתיית אלכוהול שחקה תפקיד חשוב בחברה החקלאית של אותה תקופה, הן בזמן עבודה, והן כאירוע טקסי להסכמים או עסקאות.
ב. אלכוהול וכלכלה- …
ללא מקורות