יזמות עסקית

מוסד לימוד
מקצוע
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

תקציר מנהלים ניתן לבחון את נושא היזמות העסקית במספר היבטים. בעבודה זו נבחן את הנושא בשני היבטים: בהיבט התיאורטי ובהיבט המעשי. ההיבט הראשון של העבודה עוסק בסקירה ספרותית תיאורטית. בו אנו מנסים להגדיר מהי יזמות, דנים בחשיבותה של היזמות, מונים את מאפייניו ותכונותיו של היזם האולטימטיבי, מפרטים את התהליכים והשלבים השונים בתהליך היזמות בפועל ומרכיביו ועוד. על פי סקירה תיאורטית זו עולה כי רוב החוקרים, נותנים חשיבות מרובה לתהליכי היזמות. עצם החשיבה על קידום יזמות והוצאתה לפועל תורמים הרבה מעבר לטובתו ורווחיו של היזם והעסק, ומשפיעים על המשק בכללותו: מפתחים אפיקים חדשים למחשבה ופעולה,  יוצרים צרכים, מפתחים טכנולוגיות חדשות, יוצרים מקורות תעסוקה, משקמים ומקדמים את כלכלת המדינה והעולם, והרשימה עוד ארוכה.
החוקרים טוענים כי לתהליך התכנון חשיבות רבת משקל ומטה את הכף להצלחה ,או לחליפין בתכנון לקוי, לכישלון המיזם. ניתן למנות ארבעה שלבים עיקריים לתהליך התכנון:
1 . קבלת החלטה אישית                                        2.
הגיית הרעיון ובדיקתו.
3 . יוצאים לדרך…הקמת העסק                             4. הפעלה והרצת המיזם.
בהיבט השני אנו בחונות  עסק קיים ואת תהליך ההקמה היזמי ותפעולו. העסק שבו אנו עוסקות בעבודה זו הוא "EXPOSE"  אשר עיקר פעילותו מתמחה במוסיקה לאירועים אך גם בהפקת אירועים.
בניתוחנו את התהליך היזמי של "EXPOSE" עולה כי בעל העסק, היזם של החברה, אביחי מזל תרים אינו עבר הכשרה כלשהי  בהקמת עסקים קטנים, לא עבר קורסים או הכשרות בתחום המוסיקה לאירועים ולא ערך מחקר שווקים והכנת תוכנית עסקית לעסק.
לאחר שניתחנו את העסק של אביחי עולה כי החברה מניבה רווחים יחסית טובים, הוא אינו מתקשה לנהל את העסק, לא מבחינה כספית ולא מבחינה לוגיסטית. אביחי שואף להמשיך, להתפתח ולהתרחב למספר צוותים נוספים בצפון.
לכן כדי שהעסק יתקדם ויתפתח ותתממש שאיפתו של אביחי, אנו ממליצות לו להמשיך להיות ערני למתחרים ולחידושים שהם מציעים ושמושכים את הלקוחות, להיות עקבי ולבחון הוצאות מול הכנסות ומאזנים בכל סוף רבעון. עליו להתעדכן ולהשתפר בהתאם למתחרים ולצרכי הלקוחות, על מנת להוביל. מעקב רציף, ידיעת הנתונים ושימת לב ודגש לפרטים הקטנים, יובילו אותו ויבטיחו לו הצלחה ורווחים גדולים יותר.
כמו-כן אנו חושבות שאין זה מאוחר או מיותר, ורואות לנכון וכמומלץ לאביחי לערוך מחקר שווקים, לאסוף נתונים באופן מקיף ולהכין תוכנית עסקית עם  עזרה מקצועית שתעזור לו לבחון, לערוך ולחשב את הסיכונים במצב הנוכחי ובמצב של התרחבות עתידית, ולמנוע כישלונות ונפילות לא רצויות.