קריירה ופיתוח עצמי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו עוסקת בקריירה ופיתוח עצמי. קיימים גורמים סביבתיים ופנימיים המשפיעים על התפתחות הקריירה . בחלק הראשון של העבודה החלטתי לבסס את הדיון על פי שני מודלים: מודל SWOT המאפשר להתבונן באדם או בארגון דרך החוזקות שלו, החולשות שלו, האיומים וההזדמנויות ועל פי מודל זה בצעתי ניתוח SWOT אישי. מודל הולנד שמקשר תכונות אישיות לתכונות הסביבתיות המקושרות ליציבות או לשינוי הקריירה שגם על פיו בצעתי ניתוח אישי.
בחלקו השני של העבודה כתבתי שלושה דוחות שיקוף שהדוח הראשון עוסק בהתנסות בעולם העבודה כשבחרתי בנושא: הראיון האישי. הדוח השני הוא דוח אפיוני , בצעתי ניתוח אישי על פי עוגני הקריירה של אדגר שיין ובדוח השלישי כתבתי דוח שקשור לשוק העבודה: שיווק עצמי.
לכל אחד מדוחות אלו תיארתי את ההתנסות, מה למדתי ממנה, איך זה השפיע על הקריירה האישית שלי, ומה עליי לבצע בהקשר להתפתחות הקריירה.
כנגזרת של שני החלקים הראשונים של העבודה כתבתי את החלק השלישי שהוא בעצם תוכנית הפעולה לקריירה שלי שכוללת את מטרת העל והיעדים.
על פי הממצאים שעלו מן הדוחות וניתוחים האישיים שלי למדתי מה לשפר כדי להעצים ולקדם את עצמי וחשוב יותר מכל זה חיזק ואימת את הרצונות  והשאיפות שלי בקריירה וזה ליזום וליצור דברים, לתת מענה לצרכים קיימים אשר אין להם פתרון וכמובן להיות בעל עצמאות כלכלית.
תוכן עניינים
תקציר מנהלים 1
מבוא 3
גורמים סביבתיים ופנימיים המשפיעים על התפתחות הקריירה 4
גישת הולנד. 4
מודל S.W.O.T.. 6
חלק שני- דוחות שיקוף 8
דוח ראשון- הראיון האישי 8
דוח שני- עוגני הקריירה ( (Career Anchorsעל פי אדגר שיין 11
דוח שלישי- שיווק עצמי "תקשורת מעל הכול". 13
תוכנית פעולה לקריירה 16
סיכום 17
נספח 1 18
ביבליוגרפיה 19