ניתוח סגנונות ניהול ומנהיגות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תוכן עניינים                                                                                                                 עמוד
1 .       מבוא -.
5

2 .       חלק א'- גישות וסגנונות ניהול ומנהיגות -.6
3 .       גישות ניהול   -6          
4 .       סגנונות ניהול —
–8          5.       סגנונות מנהיגות-..

..9
         
6 .       הצעה חלק ב'- ניתוח ביקורתי ..10  7.       ניהול ומנהיגות בארגונים המודרניים .
10          
8 .       ג'ק וולש כמנהל ומנהיג …
11
9.       סיכום ..12
1 0.   ביבליוגרפיה –13
מבוא
ארגונים, על צורותיהם השונות, קיימים מאז שחר ההיסטוריה. למשל, קבוצת אנשים אשר התאגדו לשם צייד ואשר חילקו ביניהם לאחר מכן את השלל –  קבוצה זו ניתנת להגדרה כארגון. מראשית ההיסטוריה האנושית חיו בני אדם, כיצורים חברתיים, בקבוצות, כשהם מנסים לספר את הצרכים הבסיסיים ביותר הנחוצים למחייתם ולהישרדותם: מזון, בגדים, הגנה ומקומות מגורים. בני אדם יכולים להתקיים ברווחה כלכלית אם יחיו בקבוצות. רק כאשר הם מתארגנים , מצרפים יחד את משאביהם ומחליפים את פרי עבודתם (סחורות או שירותים) באחרים הנחוצים להם ושאותם אינם מייצרים – הם יכולים להגיע לרווחה כלכלית בקלות רבה יותר.
החשיבות של הכרה והבנת התיאוריות הניהוליות הגוררות סגנונות ניהול שונים – היא בכך, שכל המתרחש בארגון נגזר מהניהול הבכיר של הארגון. הכרת התיאוריות והגישות הניהוליות עוזרת לנו להבין את אופן ניהול הארגון, הפעילויות המתרחשות בו ואת אופן קבלת ההחלטות שבו. "סגנונות הניהול" (הגישות השונות והתיאוריות הרבות) מעוצבים ע"י מדענים מתחומים שונים כמו מהנדסים, פסיכולוגים, סוציולוגים, מתמטיקאים, כלכלנים, משפטנים, אנשי מינהל ומחשבים. כל קבוצה ניתחה את הארגון ובעיותיו מההיבט שלה, היבט שבא לביטוי בעיצוב הגישה הניהולית.
בדו"ח זה יוצגו גישות ניהול, סגנונות ניהול וסגנונות מנהיגות תוך בחינת התפתחותן במהלך השנים. כמו-כן, יבחנו סגנונות הניהול ומנהיגות של ג'ק וולש תוך השוואתן לתיאוריה וסקירה ביקורתית.