אינטרנט בעסקים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

עבודה זו עסקה בחיפוש מאמרים העוסקים ב"תרומת האינטרנט לעסקים" על ידי מנועי החיפוש: Google, Vivisimo, Google. Scholar, Kartoo .
הסברת אופן השימוש במנועי החיפוש ומתן המלצות מרכזיות מתוך המאמרים. ניתן לראות המלצות כגון :פרסום, נוחות, מחיר ועוד.
עבודה זה גם בחנה את אתר Ibooks של סטימצקי. ניתן לראות כיצד מתבצעות באתר משימות וכיצד החברה מטפלת באתר. ניתנו גם המלצות לחברה לשיפור האתר כדי להגדיל את היתרון התחרותי על פני המתחרים.
הנושא האחרון שעבודה זו עסקה בו היה כתיבת ערך באתר ויקיפדיה העברי. אתר זה משמש כאנציקלופדיה חופשית הנכתבת במשותף על ידי הגולשים.
הערך שנכתב היה כספומט ובו ניתן למצוא מידע על הכספומט, ההיסטוריה, התפעול, הסיכונים ועוד.
תוכן עניינים
  מס' מטלה                                           נושא                                         מס' עמוד
1                       * הצגת ההבדלים בין מנועי החיפוש.                               4-6

2                      * הצגת ההמלצות המרכזיות במאמרים.                           6-8                                          
3                       * מציאת אתר שבו ניתן לחפש מידע, ליצור קשר               9
  עם החברה לקבלת פרטים נוספים, להוסיף מידע,   לבצע רכישות או מכירות.

4                                             * דוח כיצד מבוצעות המשימות הנראות לעיל באתר.         9-10 5                                            * המלצות לחברה לשיפור האתר ופעילותו.                       10
6                                             * ערך הנכתב בויקיפדיה – כספומט                                 11-12                           * סיכום                                                                                    13
מטלה 1

1 ) ההבדלים בין מנועי החיפוש Google, Scholar.google, Vivisimo, Kartoo:
Google (www.google.com) בדף הבית של האתר ניתן לראות את מנוע החיפוש. זהו מנוע חיפוש כללי. ניתן לבצע בו חיפוש רגיל או חיפוש ששמו: "I'm Filing Lucky" שמוביל אותך ישירות לאתר הראשון שמנוע החיפוש מצא בתקווה שזה האתר שחיפשת.
עוד אופציה לחיפוש בדף הבית היא: "חיפוש מתקדם" ושם ניתן להזין פרטים יותר מפורטים על הדבר שאותו אתה מחפש. למשל:
להגדיר האם לחפש את אחת המילים או את הביטוי המדויק, לקבוע טווח זמן, לקבוע את סוג החיפוש (אם זה קובץ, תמונה ועוד).
עוד בדף הבית, ניתן לחפש סוגים שונים של מידע ורק אותו. למשל: תמונות, וידאו, חדשות ועוד. החיפוש עצמו כאשר לוחצים על חיפוש, האתר מציג אין ספור של תוצאות.
מצד ימין ניתן לראות קישורים ממומנים, אך גם לפעמים בראש התוצאות (בתוצאות הראשונות). ליד כל אתר שמנוע החיפוש מצא ישנו לחצן קטן שקוראים לו "Cached". לחיצה עליו מובילה אותך לאתר עצמו ומדגישה בצהוב את המילה/המילים שחיפשת שנמצאו בתוך האתר. ישנו לחצן קטן נוסף ליד כל אתר, –
ללא ביבליוגרפיה