מבוא לניהול התפעול

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו עסקה בניתוח אירוע של חברת וודאפון-פיג'י ובתהליכים הקשורים לאירוע. בתחילה סוקרו מרכיבי ה ISO 9000 הקיימים כיום וכיצד הם מתמזגים בחברה בצורה כללית. לאחר מכן ניתן היה לראות כיצד הם מתמזגים בחברת וודאפון-פיג'י. ניתן לראות שרק כמה מתוך כל השלבים החברה ביצעה. היא ביצעה את השלבים הבאים:
התחייבות ההנהלה ל-ISO 9000, בחירת גוף מסמיך אשר יבצע את הבדיקה הסופית, הגדרת האחריות של כל עובד בחברה, קביעת נהלים, הדרכת כל העובדים בתקני ISO 9000, אימון צוותי מבדק פנימיים ומבדק לקראת הסמכה.
הוצעו לחברה הצעות כיצד להתמודד עם הקשיים הנתונים בכל שלב ב-ISO 9000.
לאחר מכן פורטו אילו תועלות יכולות לצאת לארגון מיישום ה ISO 9000. כגון:
שיפור מתמיד, סדר וארגון, תיעוד, אחריות, אמינות ועוד.
בהמשך, פורט על ה-TQM, מה זה בעצם ואיך ה-TQM בעצם משתלב עם ה-ISO 9000 בארגון וודאפון-פיג'י.
לאחר מכן, ניתנו נקודות כלליות כיצד כותבים נוהל, ממה הוא מורכב. למשל: נתונים מזהים, מבוא, מדיניות ועוד. נכתב נוהל רכש וספקים לחברת וודאפון-פיג'י המצורף אליו גם טופס רכש בנספחים. נלקח כדוגמא להמחשת הנוהל מכשיר למדידת עוצמות שידור קליטה.
מכשיר זה משמש לבדיקת עוצמות תדרים בתוך מכשיר הטלפון הסלולארי. הנוהל מסביר לפרטי פרטים מה עושים בכל שלב של רכישת המכשיר והוא מתאים לכל סוג של רכישה. למשל: הגדרה כללית, מימון, הנפקת טופס רכש, איתור ספק, קבלת הצעות מחיר ועוד.
ניתן לראות בעבודה זו גם תיאור מפורט של שרשרת האספקה בחברת וודאפון-פיג'י. למשל: ספק, רכש, אחסון, תובלה ועוד.
פירוט הפעולות המבוצעות לאורך השרשרת, מה המשמעות של כל אחד ממרכיבי השרשרת. תהליכי הזרימה בשרשרת של חומרים, מידע וכסף, בין מי למי הם עוברים בשרשרת. התועלות לארגון שהוא בעצם חלק מהשרשרת. למשל: הקטנת כמות מלאי, הגדלת שיתוף פעולה, הקטנת עלויות הובלה והפצה.
במטלה האחרונה פורט על יעדי התפעול. קיימים 5 יעדי תפעול:
איכות, אמינות, גמישות, מהירות ועלות. ניתן היה לראות כיצד בודקים כל יעד בארגון.
כמו כן, פורט כיצד הם באים לידי ביטוי בארגון וודאפון-פיג'י. ניתנו גם לחברה המלצות כיצד הם יכולים לשפר כל אחד מיעדים אלו בארגון.