נושאים עכשווים בניהול הקו הראשון

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

תקציר מנהלים חברת מטריקס אי.טי. בע"מ, הוקמה בשנת 1989 והינה חברה ציבורית אשר מניותיה נרשמו למסחר בבורסה בשנת 1993.
חברת מטריקס מחולקת לחטיבות ועל כל חטיבה ממונה מנהל חטיבה. ניתן למצוא חטיבות כגון חטיבת מערכות ייעודיות ומגזר ציבורי, חטיבת מערכות עסקיות, חטיבת ההדרכה וההטמעה וגם את חטיבת מוצרי התוכנה – זו החטיבה שבה התמקדה העבודה.
חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס מייצגת בישראל חברות תוכנה בינלאומיות מובילות בתחומן ומספקת שירותי שיווק, יישום ותמיכה מלאה לפתרונות החברות. התמיכה לפתרונות החברה נעשית על ידי אנשים תמיכה טכנית, ובראשם עומדת המנהלת הטכנולוגית.
תפקידה הוא לדאוג לכל פעילותם של האנשים הטכניים ומוקד ה-Help Desk.
עבודה זו התמקדה בארבעה נושאים: מחויבות עובדים לארגון –  בוצע ניתוח למנהלת הקו הראשון על פי מודל הטיפולוגיה של מחויבות העובד – המודל של Meyer & Lynne(2001).
המסקנה היא: מנהלת הקו הראשון אינה מחזקת את 2 הרמות הראשונות של המחויבות, ולכן נחלשת רמת המחויבות הארגונית של העובדים.
בכדי לחזק את רמת המחויבות לעבודה ורמת המחויבות לקריירה של העובד, על מנהלת הקו הראשון לחזק את הסביבה הארגונית התרבותית האנושית המקיפה את העובד ולפעול למען הגשמה עצמית של העובד.
ניהול צוות – בוצע ניתוח למנהלת הקו הראשון על פי מודל התפתחות צוות – המודל של Tori & Gibb J.R (1972). המסקנה היא: יש בצוות התמיכה הטכנית הרבה בעיות "צוותיות" שיש לפתור אותן במהרה לפני שהמצב יתדרדר והצוות כבר לא יתפקד וכל עובד יהיה לעצמו.
בכדי לחזק את עבודת הצוות, על מנהלת הקו הראשון להגדיר מטרות שיהיו: א) ברורות ומובנות (ולא ניסוחים מעורפלים ומטושטשים). ב) נגזרות ממטרות הארגון, החטיבה/מחלקה שבמסגרתה מתפקד הצוות. ג) ברות השגה. ד) אופרטיביות – מדידות באופן חד ערכי שיהיה מוכן לכל הגורמים המעורבים.
אמון – בוצע ניתוח למנהלת הקו הראשון על פי מודל התנאים המרכזיים להיווצרות אמון -המודל של Mayer et al (1995). המסקנה היא: למרות יישום המודל על המנהלת הטכנולוגית ניתן להסיק שהעובדים בעלי אמון במנהלת אך לא רב. בכדי לחזק את האמון של העובדים, על מנהלת הקו הראשון להוות דוגמא אישית לעובדים –  נאה דורש נאה מקיים.
אינטליגנציה רגשית –  בוצע ניתוח למנהלת הקו הראשון על פי מודל אינטליגנציה רגשית כיכולת קוגניטיבית – המודל של Mayer and Salovey (1997). המסקנה היא: יש לפעול למען הגברת האינטליגנציה הרגשית אצל מנהלת הקו הראשון. על מנת להגביר את האינטליגנציה הרגשית, על מנהלת הקו הראשון לפתח מודעות עצמית גבוהה. על המנהלת להכיר את עולם הרגשות שלה ושל שאר העובדים. זאת ניתן לבצע על ידי חלוקת שאלונים לעובדים.
תוכן עניינים
פרק נושא עמוד מבוא
4
1 מחויבות עובדים לארגון 5-7

1 .1 – יישום 7

1 .2 – המלצות 7
2 ניהול צוות
8 -10
2 .1 – יישום 9

2 .2 – המלצות
1 0
3 אמון
1 1-13

3 .1 – יישום
1 2

3 .2 – המלצות
1 2-13
4 אינטליגנציה רגשית
1 4-16

4 .1 – יישום
1 6

4 .2 – המלצות
1 6
סיכום
1 7
ביבליוגרפיה
1 8-19