תכנית עסקית - חברת פלאפון תקשורת בע"מ

מוסד לימוד
מקצוע
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תמצית מנהלים תיאור החברה חברת פלאפון תקשורת בע"מ הוקמה בשנת 1985 על ידי החברות מוטורולה ותדיראן , והייתה לחברה הסלולארית הראשונה בישראל. הרשת התבססה על טכלונוגיית AMPS האנלוגית. בשנת 1990 הפכה חברת מוטורולה לבעלת השליטה המלאה על פלאפון. לקראת פתיחת שוק הטלפונים הסלולאריים לתחרות בשנת 1994, נכנסה חברת בזק לשותפות עם מוטורולה והרשת שודרגה הרשת לטכנולוגית NAMPS. מאז שנת 2004 נמצאת פלאפון בבעלות מלאה של חברת "בזק", תאגיד התקשורת הגדול והמוביל בישראל. פלאפון שואפת להעניק ללקוח חווית שירות המורכבת מיחס אנושי ואישי, וממענה איכותי, מהיר ומקצועי, תוך מתן פתרון הולם לכל לקוח וצרכיו הייחודים. פלאפון מפעילה מערך שירות לקוחות רחב במיוחד בכל שעות היום.
חזון החברה "עם הפנים ללקוח" פלאפון, חלוצת התקשורת הסלולארית בישראל, מאפשרת לכל אחד לתקשר, לעבוד, ליהנות ולרגש בכל עת ובכל מקום באמצעות מגוון שירותי תקשורת, מולטימדיה ותוכן מתקדמים.פלאפון שואפת להיות החברה המועדפת בישראל בזכות מותגיה, המעניקים חוויה ייחודית מרגשת ואיכות חיים טובה יותר, באמצעות יצירתיות, חדשנות ואיכות המוצרים. פלאפון ממוקדת בלקוחותיה וצורכיהם.
מטרתנו שהלקוח ירגיש רצוי ומוערך. אנו מחויבים למערכת יחסים קשובה, אכפתית, הוגנת ומתמשכת.פלאפון רואה בעובדיה את הנדבך העיקרי להצלחתה. חברה שעובדיה גאים להשתייך אליה, המעודדת עבודת צוות, יצירתיות, יוזמה ומצוינות, מאצילה סמכויות ודורשת אחריות. חברה המעניקה יחס חם, אפשרויות לפיתוח וקידום אישי ויוצרת לעובדיה סיפוק והנאה מעבודתם.פלאפון שואפת לקיים עם שותפיה העסקיים מערכת יחסים המושתתת על הגינות, אמינות, תמורה הוגנת ומחויבות להצלחה משותפת.פלאפון ועובדיה מחויבים להיות מעורבים בקהילה ולסייע לצרכיה. תיאור השירות פלאפון עתידה להשיק את רשת HIGH SPEED GSM הפועלת בטכנולוגיית ה-HSPA בדור 3.75, בנתיב ה-GSM. הרשת החדשה, היא הרשת המתקדמת בעולם המאפשרת ללקוחות ליהנות מפסגת הטכנולוגיה בציוד קצה, בשירותי תוכן ובשיחות מחול לארץ. הטכנולוגיה החדשה והמהירה תאפשר ללקוחות פלאפון צילום קבצי וידאו ארוכים והעברתם ברשת לאינטרנט או למייל, משחקי רשת מתקדמים בזמן אמת. בנוסף, לקוחות עסקיים יוכלו להעביר קבצים ממחשבים ניידים למחשבי הארגונים שלהם. הרשת תאפשר גם צפייה איכותית בערוצי ווידיאו באיכות של  D.V.Dוהורדת תכנים, וידאו-קליפים וקבצי מוזיקה ב- mp3 למכשיר הפלאפון". הרשת תספק את איכות הכיסוי הגבוהה בישראל ובחו"ל וכן חווית גלישה מעולה במהירות גבוהה – הן בערוץ העולה והן בערוץ היורד.  לצד רשת ה- HIGH  Speed GSM תמשיך לפעול רשת ה-CDMA האיכותית המשמשת את לקוחות החברה כיום.
תיאור השוק והתחרות כאמור, שוק התקשורת הסלולארית בארץ נוסד בשנת 1985 עם כניסתה של פלאפון לתחום, על גבי תשתיות בזק. מגמת ההפרטה והתחרותיות המאפיינת את שוק התקשורת בישראל, יחד עם העובדה שחברת פלאפון הייתה מונופול בשוק הביאו לפתיחת השוק הסלולארי לתחרות. בשנת 1994 ערכה המדינה מכרז בו זכתה חברת סלקום, ובשנת 1998 זכתה חברת פרטנר בזיכיון למפעיל שלישי. בתחילת חודש פברואר 2001, קיבלה חברת מירס רישיון לפעול כמפעיל הסלולארי הרביעי בישראל. יצוין שעד כה פעלה מירס כמפעילת שירותי תקשורת אלחוטית בשוק העסקי בלבד. עם מתן הזיכיון למירס, פועלות בישראל ארבע חברות סלולאריות.  שוק הלקוחות בתחום הסלולר בישראל הוא מתקדם מאוד אפילו ביחס למדינות מערביות אחרות. נכון להיום ישנם כ-9
מיליון מכשירים פעילים עם יחס של אוכלוסייה המונה כ-7 מיליון איש בלבד (!!). גיל השימוש בישראל הוא נמוך וכבר מגיל צעיר ילדים עושים שימוש במכשירים סלולאריים לצרכים שונים. תכנית השיווק כיום פועלת הרשת של פלאפון בטכנולוגיית ה-CDMA. חברת פלאפון עתידה להשיק את הרשת החדשה בטכנולוגיית HSPA. החברה הציבה  לעצמה יעדים אסטרטגיים עיקריים בעקבות השקת הרשת:
1. הגדלת ההכנסות ושיפור הרווחיות.
2. שמירה על מובילות בדור השלישי והשגת יתרון ברשת הHSPA.
3 . הגדלת נתח הלקוחות בשוק הסלולארי.
4 . הגברת שביעות רצון הלקוחות.
פלאפון תפעל להגברת שביעות רצון לקוחותיה וחיזוק נאמנותם לשירותי החברה. פעילות זו תתבטא בשיפור מערך השירות, מבצעי שדרוג ציוד קצה והענקת הטבות ללקוחות פלאפון. כמו כן, החברה תפעל באופן רציף לשיפור השירות הסלולארי בשתי רשתות התקשורת, על מנת שתוכל להציע ללקוחותיה את השירותים המתקדמים ביותר, גלישה מהירה, איכות קליטה טובה ופריסה ארצית מלאה.
התכנית הפיננסית חברת אריקסון העולמית עתידה להקים את הרשת החדשה עבור חברת פלאפון. עלויות ההקמה נאמדות    בכמיליארד ש"ח. העלויות כוללות בין היתר: הקמת תחנות בסיסי תדר, פרסום, הכשרת עובדים ועוד.. היתרון המשמעותי של פלאפון בהקמת הרשת החדשה היא בכך שהיא תוקם על בסיס התדרים הקיימים, מה שיבוא לידי ביטוי בצורה משמעותית בעלויות ההקמה. למעשה, כמעט ולא יעלה צורך באנטנות חדשות אלא רק תוספת של תחנות בסיס חדשות וחיבורן עם האנטנות הקיימות, שיודעות להשתמש בשתי הטכנולוגיות במקביל. המשמעות הכלכלית היא אדירה והערכות מדברות על חיסכון של כ-50% בעלויות ההקמה ובמספר האתרים שהחברה הייתה צריכה להקים לו לא היו ברשותה התדרים הקיימים.  ההכנסה השנתית הצפויה לאחר עליית הרשת החדשה היא תוספת בשיעור של 30-35% מהרווח הגולמי השנתי.
תוכן העניינים
תמצית מנהלים ­­­­­­
1 -3
            תיאור החברה 
1             חזון החברה  —
1             תיאור השירות  —
2             תיאור השוק והתחרות 
2             תכנית השיווק
3             התכנית הפיננסית —
3 תיאור החברה    4-6
            תיאור העסק – 4
            מבנה ארגוני  — 5          המצב הפיננסי – 5-6
תיאור השירות 7
            תיאור המוצר – 7
תיאור השוק והתחרות  –8-16
            מתחרים
8 -9            לקוחות —
1 0-11
            ספקים –
1 1
            ניתוח הסביבה לפי מודל PESTEL 12-13
            ניתוח לפי מודל  S.W.O.T 14-16
תכנית השיווק  –
1 7-21
            מטרות ויעדים  –
1 7
            CSF גורמים אסטרטגיים קריטיים 17-18
            חסמי כניסה ויציאה –
1 8
            האסטרטגיה השיווקית 18-20             אנשי מפתח
2 0-21
התכנית הפיננסית – 22-24
            גורמים המשפיעים על מעמדה הפיננסי של החברה – 22
            נתונים פיננסיים 
2 2-23
            HSPA צפי להוצאות ישירות  — 24
            HSPA צפי להכנסות —
2 4
            מדד להערכת רווחיות –
2 5
סיכום והמלצות  — 26