פרה סמינריון על בריתות אסטרטגיות בדגש על יכולות ומשאבים

תקציר העבודה

עבודה פרה סמינריונית נושא העבודה: בריתות אסטרטגיות – מביטים פנימה תוכן עניינים
תוכן עניינים. 2
מבוא. 3
הסביבה הפנימית של הארגון 4
Resource Based View. 4
מחזור חיי הארגון 6
בריתות אסטרטגיות. 8
הנוף התחרותי במאה ה21. 8
סוגי בריתות אסטרטגיות. 8
בריתות אסטרטגיות כנגזרת של הסביבה הפנימית. 11
השפעת משאבי ויכולות הארגון על כריתת בריתות אסטרטגיות. 11
השפעת שלב הארגון במחזור החיים על כריתת בריתות אסטרטגיות. 13
דיון 15
סיכום. 16
רשימה ביבליוגרפית. 17
העבודה בפונט 14
הבנת הקשר שבין הסביבה הפנימית של החברה – המשאבים, יכולות ויכולות הליבה וכמו כן השלב במחזור חיי הארגון בו היא נמצאת לבין הצורך של החברה בכריתת בריתות וסוגי הבריתות הרצויים עבורה, יכולה לתרום רבות למקבלי ההחלטות בחברות.
מטרת עבודה זו הינה לענות על שאלת המחקר: האם קיים קשר בין הסביבה הפנימית של החברה לבין הבריתות האסטרטגיות אותן היא כורתת? המשתנה הבלתי תלוי הינו הסביבה הפנימית של הארגון המוגדרת באמצעות סך המשאבים, היכולות ויכולות הליבה של החברה וכמו כן ע"י השלב במחזור חיי הארגון בו היא נמצאת. המשתנה התלוי הוא הבריתות האסטרטגיות בהן מעוניינת החברה והוא מוגדר ע"י הצורך בברית, מטרות הברית וסוג הברית הנבחרת.
מתודולוגיית המחקר בעבודה זו הינה סקירת הספרות האקדמית המובילה בתחום בין השנים 2000-2007 וכמו כן ספרות אקדמית ומאמרים נבחרים משנים מוקדמות יותר. ראשי פרקים:
  ·         מבוא     ·         הסביבה הפנימית של הארגון4
·         Resource Based View  ·         מחזור חיי הארגון ·         בריתות אסטרטגיות ·         הנוף התחרותי במאה ה21       ·         סוגי בריתות אסטרטגיות ·         בריתות אסטרטגיות כנגזרת של הסביבה הפנימית       ·         השפעת משאבי ויכולות הארגון על כריתת בריתות אסטרטגיות          ·         השפעת שלב הארגון במחזור החיים על כריתת בריתות אסטרטגיות    ·         דיון       ·         סיכום    ·         רשימה ביבליוגרפית