למחרת אף אחד לא מת

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

למחרת אף אחד לא מת.
רעיון מפחיד כשלעצמו,בעל השלכות הרות גורל אישיות,כלכליות,חברתיות,אנושיות.
הנוגעות לכל אדם ואדם על פני היקום המוכר לנו.הכדור שאנו חיים בו כבר היום מתקשה,להכיל את מסת הגזע האנושי המתפשט במהירות.יש אומרים כי כבר בשלב הזה אנו נמצאים בפיצוץ אוכלוסין.
ריבוי טבעי הוא דבר מבורך.אך עד לפני פחות מ 100 שנה מעגל החיים היה מסתיים פחות או יותר בגיל 60 מקסימום,המשאבים שהמדינה הייתה צריכה להשקיע באזרח היו מינימלים.עתה משהטכנולוגיה והרפואה,התקדמו ניתן על ידי תרופות,לעצור תהליכים ומחלות רבות אשר בעבר אנו היינו מסיימים את חיינו איתם.וגם אם הרפואה אינה יכולה לרפא תחלואים רבים,היא הצליחה לגרום לכך כי חיי האדם יוארכו,הוא יוכל לדעוך לו בשקט עוד שנים רבות.אולי לא באיכות חיים גבוהה אך יוכל להמשיך ולנהל שגרה תקינה.
לכל זאת כמובן יש מחיר.אם ניכך את מדינת ישראל כדוגמא,אזי עתה צריכה המדינה לדאוג לשלם את קצבת הביטוח הלאומי יותר זמן,אם זכאי הקשיש גם לקצבת סיעוד   או לאישפוז סיעודי ,עלויות המדינה עולות פי כמה וכמה.המשאבים על פני הכדור מוגבלים,בעקבות ביטול חלק מהותי ממעגל החיים,אשר גורם גם להתחדשות במעגליי התעסוקה בעקבות פרישת הקשישים ממנה.להזרמת דם חדש למערכת ,להתחדשות רעיונית.כמו שנאמר משאבי הכדור עליו אנו חיים מוגבלים,הדבר יכול לגרום להאצה בתהליכי הכלייה של משאבים מסויימים כמו מזון מים,דלק,חומרי גלם.ובעקבות כך דחיקה של הטבע וניצולו יתר על המידה.
מלחמות על מקורות וטריטוריות למחיה בעקבות כך.
יחסי הכוחות בתוך המשפחה יכולים להשתנות ותהייה ירידה נוספת בעקבות הארכת החיים המשמעותית,או ביטול המוות כמו שנראה בקטע הפותח.
בעקבות העלאת הנטל על המדינה,המדינה לא תוכל לעמוד בכך,תגבה יותר תשלומי ביטוח מהאזרח,במקביל תפחית את השירותים הניתנים לו ,אולי תאריך את גיל הפרישה.בעקבות צימצום השירותים המסובסדים על ידי המדינה,דבר שקורה כבר כעת,יצטרך האזרח לדאוג לשארית חייו,ואף הנטל על המשפחה יגדל בעקבות כך.
ההכנסה הפנויה לכל משפחה תצטמצם,המעמד הבינוני ישחק עוד,ויגדל מספר הנזקקים לעזרה.