אסטרטגיית חדשנות בחברת LG

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

תקציר מנהלים LG אלקטרוניקה מובילה במנהיגות חדשנות הגלובאלית ומובילה בחדשנות טכנולוגית לביקוש הצרכן. בחברה מעוסקים יותר מ 82,000 עובדים אשר כולל 80 סניפים ברחבי העולם. החברה כוללת תקשורת ניידים, מכשירים דיגיטאליים, הצגה דיגיטאלית ותקשורת דיגיטאלית. הכנסות LG ממכירות גלובאליות יותר מ38.6 מיליארד דולר בשנת 2006.
בסביבה של שחקנים חדשים בשוק רווי, נדרשים מודלים עסקיים יעילים של חדשנות דרך הלימה עם מודלים עסקיים. המודל העסקי הראשון בראייה חיצונית של איומים והזדמנויות. מצד האיומים, ישנו שוק מאוד תחרותי וטעמי הלקוח משתנים במהירות. מצד ההזדמנויות, מהווה אטרקטיביות ויצירת שוק טכנולוגי מואץ וזאת על ידי ירידה בממוצע של מחזור חיי המוצר. 5 הכוחות של Porter (1985), מציב צמיחה מפותחת בסביבת LG, וכוח קניה מקוון. LG רוצה להיות, מסתמן כמובן, רצון של מודל האוקיינוס הכחול שבו LG מהווה לה אתגר והובלה בחדשנות לאורך זמן.
אסטרטגיית החדשנות מערבת בתוכה מאמצים של ריבוי רעיונות וחיפוש מתמיד אחר פיתוח וכן להיות פרואקטיביים בתהליך. משימות של המשכיות פיתוח מוצר אבולוציוני. יחד עם זאת, LG מפתחת מוצרים רבולוציוניים כדי להיות מס' 1 מבחינה טכנולוגית ולהוסיף ערך לקוח.
ניהול וצמיחה ב LG מהווה איתגור. יצירת ערך לבעלי עניין, צמיחה מעלה רווחיות וישנה שאיפה להובלה ברווחים הגלובאליים. LG מעלה חדשנות בעיצוב וטכנולוגיה מכוון שהצרכים הופכים להיות יותר מתוחכמים על טעם והעדפות. מבחינת חדשנות על החברה לצאת מהפרדיגמות של ראיה המסורתית והכוונה היא, לקחת צעד ניסיוני דרך מתן אמת מידה לשיטתיות והקונספט ולהגשים את הרעיונות המוצעים דרך הפיתוח.
המודל המשולב מקנה סמן ימני, להתאמת LG לשיטתיות בפעולותיה מבחינת אסטרטגית חדשנות. הרעיון של המודל מהווה קשרים תיאורטיים המזהים זרם של פעילויות להצלחת מוצר חדש. LG דואגת לפיתוח תהליכים והמצאת רעיונות יצירתיים דרך טעמי הלקוח.
מוצרים פונקציונאליים, גמישים ואפילו ירוקים. את צרכי השוק LG מתאימה את יכולות הליבה שלה וזאת דרך הרחבת מוצריה ומקסום היעילות התפעולית, באמצעות הפעילות של חדשנות בחברות בנות בחו"ל. מרוחב השוק נגזר הצלחה פיננסית, קידום אטרקטיבי ורב כיווני. דרך אתר האינטרנט LG חשה את מגמות השוק וטעמי הלקוחות ובניית נאמנות. עתיד הצלחת LG היא בהגדרת העיצוב כלומר, התמקדות בעוצמות.
עם זאת, התכנון הוא המפתח. תכנון מומחיות טכנולוגית ואולי שיתוף פעולה עם יצרנים אחרים.
העברת החדשנות לקהל היעד היא מונח המוסבר בתקשורת שיווקית, LG מאמצת את פן התקשורת ההמונית אשר לפי מודל של Bass (1990) המהווה  השפעה גבוהה. מכאן, מוצרי LG ישחקו תפקיד מכריע בשוק הגלובאלי והמוצרים מביאים חדשנות ערך לתוך תחרות בטווח הקצר והארוך הקיימת היום.
תוכן עניינים
מבוא. 4
ניתוח האסטרטגיה עסקית בחברת LG.. 5
מיצובה של LG.. 7
המודל האינטגרטיבי (משולב) 7
טבלת המודל האינטגרטיבי לפי LG:. 8
סל מוצרי החברה. 9
אסטרטגיית חדשנות לטווח ארוך. 9
מרכיבי התשתית הארגונית. 11
ממשקים בין אסטרטגיה החדשנות לשיווק. 12
סיכום והמלצות. 13
ביבליוגרפיה. 14
נספחים.. 16
טבלת האיומים וההזדמנויות של LG.. 16