עבודת גמר - הקשר בין שחיקה, קונפליקט בית- עבודה לשביעות רצון ובין רמת ביצועים
מוסד לימוד | שלוחת דרבי בישראל |
סוג העבודה | עבודת גמר |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | ביצועים, גמר, הקשר בין, עבודת גמר, קונפליקט בית-עבודה, רמת ביצוע, שביעות רצון, שחיקה בעבודה - עבודות סמינריון, תפיסת ביצועים |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מקורות | 55 |
תקציר העבודה
תוכן עניינים:
תאור הארגון 3
מטרות המחקר. 3
סקירה ספרותית -..4
קונפליקט בית – עבודה -…4
שחיקה 7
שביעות רצון -..9
רמת ביצוע -…12
קשרים בין משתנים –14
משתני מחקר
–19
מודל
-20 שיטת המחקר -21
מערך המחקר. 20 המדגם.. 20 כלי המחקר. 24
שיטת הניתוח. 26
ממצאי המחקר -..27
ממצאים נוספים -.33
דיון וניתוח 43
סיכום מסקנות והמלצות –48
מגבלות המחקר והמלצות למחקרי המשך 50 שאלון לעובד -…52
ביבליוגרפיה –59
תאור הארגון:
חברת "קרן אור" – חברה לסחר ביהלומים בעולם ובעלת 10 חנויות תכשיטים ברחבי הארץ בין השאר: רמת גן, טבריה, ראשל"צ, תל אביב ועוד.
תכשיטי קרן אור – חברת בת של יהלומי קרן אור, חברה ותיקה אשר משרדיה הראשיים ממוקמים בבורסת היהלומים מזה כ-40 שנה. החברה בעלת מוניטין גבוה ובסיס כלכלי איתן.
החברה מנוהלת בתורשה על ידי משפחת שוורץ, כאשר מקימה הינו צחי שוורץ ז"ל וכעת מנוהל על ידי בנו אבי שוורץ.
תחום היהלומים בעולם ובישראל בפרט נמצא במצב של תחרות רבה, ישנם חברות רבות המתמחות ומתעסקות בתחום והמלחמה על כל לקוח חשובה ביותר, במיוחד במצב כיום של מיתון בעולם.
הבעיה העסקית:
בשנתיים האחרונות חלה ירידה עקבית ומשמעותית ברוכשי התכשיטים בחנויות החברה לטובת חנויות ורשתות מתחרות. כתוצאה מכך, החברה מאבדת הכנסה ובכך מגדילה את גירעונותיה.
לפני כשנה וחצי ערכה החברה סקר בין לקוחותיה הרבים על רמת השירות וחשיבותה. התוצאות גילו כי הלקוחות מאוכזבים מרמת השירות בחלק מסניפיה של החברה וציינו שאחד האלמנטים החשובים בקניית התכשיט הוא השירות אותו מספקת החברה מצד עובדיה. כאשר רמת השירות בחברה לא טובה זה משפיעה על תדמיתה ועל המוניטין שלה, דבר זה גרם לאבידת לקוחות קבועים ופוטנציאליים.
לדעתי חיי המשפחה משפיעים על חיי העבודה ( אני רואה זאת על אימי ) וגם השחיקה מהעבודה גורמת לאי שביעות רצון מהעבודה בארגון וזה משליך על איכות השירות מול הלקוחות ורמת הביצועים של העובדים.
שאלת המחקר:
כיצד ניתן להגדיל את כמות הלקוחות שמייצרים הכנסה לחברה?
מטרות המחקר לבדוק:
1. האם קיים קשר בין רמת קונפליקט בית עבודה לבין רמת שביעות רצון בעבודה.
2 . האם קיים קשר בין רמת קונפליקט בית עבודה לבין רמת השחיקה.
3 . האם קיים קשר בין שחיקה לבין שביעות רצון בעבודה.
3 .1. האם קיים הבדל ברמת קונפליקט בית עבודה בין גברים ונשים.
3 .2. האם קיים הבדל ברמת השחיקה בין גברים ונשים.
3 .3. האם קיים הבדל בין שביעות רצון בעבודה לבין גיל העובדים.
3 .4. האם קיים קשר בין שביעות רצון בעבודה לרמת הביצוע ולתפוקה בארגון.