דרכי הוראה להפקת סרט במעגל הלמידה - בחינת

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

הפקולטה ללימודים מתקדמים המסלול להוראה רב תחומית דרכי הוראה להפקת סרט במעגל הלמידה – בחינת דרכים לאינטגרציה בין אינטליגנציות – ר.סטרנברג עבודה בקורס: קוגניציה,רגשות ולמידה תאריך הגשה:סוף סמסטר ב' תוכן עניינים

1 .     מבוא                                                                              
2 .
תיאוריה ומתודולוגיה.
א.   תוכנית הלימודים בקולנוע-כללי ב.     התפיסה של סטרנברג לאינטליגנציה מצליחה ג.     ניתוח תפקידי ההפקה על פי המודל של שלושת המפתחות לאינטליגנציה מצליחה (טבלה מספר 1)
3 .
ניתוח הטקסט (השיח) – בחינת השוואתית של תפקיד הבמאי           א אבחון שלושת האינטליגנציות           ב. תפקידי הבמאי – כללי               ג. ניתוח שיח: (טבלה מספר 2 )
4 .סיכום 5.ביבליוגרפיה  וובליוגרפיה מבוא
כאשר תלמיד במגמת קולנוע מגיע לכיתה יב' הוא ניגש לפרויקט גמר:הפקת סרט במסגרת לימודי המגמה הכולל :בחירת תפקיד להפקה, התמחות מקצועית ומעורבות בפרויקט כחלק מעשייה קבוצתית. הסרט הוא השלב האחרון שבו הוא מבטא כל היכולות והמיומנויות שרכש בשלושת השנים שלמד את המקצוע. הדילמה הראשונה שעימה נתקל התלמיד היא באיזה מקצוע עליו להתמחות והאם הוא יצליח בתפקידו. הבחירה מורכבת מבחירה אישית של התלמיד והערכתו של המורה. כל התמחות שונה ודורשת שימוש בכלים בעלי מיומנות שונות :כישורי ניהול ,כתיבה והבנת השפה הקולנועית, שליטה במחשב, תפיסה חזותית, יכולת טכנית גבוהה. התפקידים הם: במאי, מפיק, עורך, צלם. כל אחד מהמקצועות פועל על דרכי חשיבה שונות ודורש שימוש במגוון אינטליגנציות לכל מטלה. מציין  Sternberg (2008): "האינטליגנציה היא עניין של איזון – הבנה מתי וכיצד יש להשתמש בכל אחד מיסודות אלה בצורה אפקטיבית, כדי להשיג את המטרות של הפרט". תפקיד המורה הוא לשפר את המיומנויות של התלמיד לכוון אותו לסגנון הלמידה הנכון, לתת לו הכוונה נכונה ומאוזנת להבין את התפקיד שלו, לעזור לו להתאים –