חקר ביצועים עסקיים ופיננסים, מימון ודוחות."שפילד יונייטד"

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא –.3
חלק א'  – הוצאת דוחות פיננסיים של חברת "שפילד יונייטד" –..4
   חלק ב: "חברת טריומף ספורט" -. 6
סיכום –9
ביבליוגרפיה .10 נספחים -..13-11
מבוא במטלה זו התבקשנו לבדוק את מצבה הפיננסי של  "שפילד יונייטד" עבור ג'יימס ודליה דורוס שבבעלותם  "טריומף ספרוט בע"מ", ספק מועדף של המועדון. באוגוסט 2004 הוכרז כי החברה מתכוונת לגייס 8.8 מיליון לירות שטרלינג באמצעות הנפקת 89.6 מיליון מניות רגילות, על ידי הצעה לציבור של מניות במחיר 10 פני למניה, וזאת במטרה להכפיל את הון המניות.   כוונתם של "שפילד יונייטד" לגייס סכום של
4 .85 מיליון שטרלינג אשר ישמש להפחתת החובות, ולמימון שכרם של שחקנים נוספים בשנים הבאות. ההנחה היא, כי עלייה לליגה ורכישת שחקנים חדשים תגרור עימה  מכירת זכויות לשידור, מכירה גדולה של כרטיסים, מכירת שחקנים, הכנסות מפרסום של שלטים במגרש, תגרום לגידול בהכנסות. יחד עם זאת צריכים ג'יימס ודליה דורוס לקחת בחשבון, שלמרות שנמכרו כרטיסים לעונה הבאה עדיין אין בידם את המידע כמה מהצופים הם מנויים וכמה מהם חד פעמיים. בדיקה זו משמעותית שכן, עם כולם מנויים, קרוב לוודאי שלא יהיה גידול בהכנסות משום שעיקר האוהדים הם ממילא כבר מנויים.  בהתאם לבקשה ערכנו הערכה כללית של "שפילד יונייטד" והערכת הביצועים של השלוש שנים האחרונות. לצורך הבדיקה ביצענו כמפורט: מאזן "שפילד יונייטד". דו"ח רווח והפסד לשנים 2001 – 2003.
נבדק שיעור נזילות. יחסי מבנה ההון. יחסי רווחיות כללי לכל אחת מהשנים. בשלב השני נבדוק האם רכישת עוד 10,000 מניות בתנאי ההצעה, 10 פני למניה, היא לטובת חברת "טריומף ספורט בע"מ. עפ"י הנתונים תינתן הצעה האם עליהם להמשיך לסחור עם "שפילד יונייטד".