ניהול אישי והצבת מטרות - פיתוח מיומנויות עסקיות אישיות

תקציר העבודה

תקציר מנהלים כותבת עבודה זו בחרה לעשות ניתוח אישי המציג; מטרה אישית והדרך ליישומה בעזרת ניתוח ה- SWOT  וה- SMART. כשבחלקה השני של העבודה תהייה מצגת בנושא סגנונות ניהול וקבלת משוב.
                                                בעזרת מודל ה-  SWOT  כותבת עבודה זו הציגה את החוזקות והחולשות שלה. ובעזרת מודל  ה- SMART  היא מנתחת את החולשות שלה והדרך להפוך אותם לאתגר- להזדמנות מעצימות – לחוזקות.
"..הדרך לאפקטיביות אישית , היא היכולת להאמין בעצמך, רצונותייך,  על ידי מיקוד האנרגיה להשגת מטרות ויעדים שנבחרו. אנשים אפקטיביים,  לומדים מכישלונות וחושבים תמיד על פתרונות. הם פורצים את אזור הנוחות, מדמיינים את התוצאה הסופית עוד לפני שהחלו בתהליך.."  (גוז, 1998) "..אם יש לך תוכנית כזאת, יצרת מסגרת שתאפשר לך לברור  ולבחור רק את מה שמקדם את מטרתך.היה אדונן של הבחירות ולא משרתן.."  (שארמה:1998 , חוכמת המנהיגות, עמוד 177) ניתוח זה הקנה לכותבת עבודה זו כלים נוספים לניתוח עצמי ובכך להקיש על חיי הסובבים אותה (בני משפחה/ חברים). ויחד עם זאת למדה להקנות לעצמה ראייה חדשה בניתוח עסקי של מוצר/ תפקיד חדש בעבודה ו/ או עסק  – מול מתחרים.
תוכן עניינים
תקציר מנהלים -2
תוכן עניינים –3
מבוא -4
מטרה …5
ניתוח על פי מודל SWOT -6
חוזקות .8
חולשות 9
ניתוח 3 תחומי חולשות על פי SMART 10 תוכנית פיתוח אישי –…12
סיכום ..13
ביבליוגרפיה -…14
נספחים 15
מבוא
תיאור עיסוק: עוזרת אישית למנהל  מחלקת פטנטים ומנהלת מספר עובדים.
מחלקת הפטנטים מונה למעלה מ- 40 עובדים (חלקם כפופים אלי). ניסיון מקצועי בטבע:
במהלך שנות עבודתי בחברת טבע עבדתי במספר תפקידים שונים מגוונים ומאתגרים כמו: ·                     מחלקת יבוא ויצוא תפקיד  shipping (6 שנים) ·                     Investor relationship  (5 שנים) ·                     מחלקת פטנטים בעבודה זו כותבת העבודה תציג, הלכה למעשה, את שני המודולים שנלמדו (מודל ה- SWOT וה- SMART מתוך ניתוח אישי (על חייה הפרטיים).  מטרה אישית —