בעבודה זו תיארנו ארגון במשק ,ניתחנו את אופיו לפי שלושה נושאים שבחרנו והם :מוטיבציה , לחץ ושחיקה , תקשורת בארגון . פירטנו בתמצתיות על מושגי יסוד בהקשר לנושאים וכן תאוריות להתמודדות עם סוגיות אילו .כמו כן הצגנו את הגישה שבה יש לבחור די ליישם את התיאורי
מוסד לימוד | שלוחת דרבי בישראל |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | אלעל, התנהגות ארגונית, מוטיבציה |
שנת הגשה | 2007 |
מספר מקורות | 15 |
תקציר העבודה
תקציר מנהלים בעבודה זו תיארנו ארגון במשק ,ניתחנו את אופיו לפי שלושה נושאים שבחרנו והם :מוטיבציה , לחץ ושחיקה , תקשורת בארגון . פירטנו בתמצתיות על מושגי יסוד בהקשר לנושאים וכן תאוריות להתמודדות עם סוגיות אילו .כמו כן הצגנו את הגישה שבה יש לבחור די ליישם את התיאוריות האילו בארגון ואופן השפעתה על הארגון .פירטנו את החסרונות והיתרונות בכול תיאוריה . כמו כן הראנו בטבלאות את נקודות הדימיון והשוני של כל תיאוריה ואת הקשר ביניהן . התייחסנו לאופי הארגון כאשר נתבקשנו לתת את דעתנו באיזו תיאוריה לבחור כדי להתמודד עם עם דילמות כגון בעיית מוטבצייה לחץ ושחיקה , ותקשורת .
תוכן עניינים תקציר מנהלים.. 1
תוכן עניינים.. 3
מבוא וסקירה כללית. 4
תאור החברה. 4
מוטיבציה בעבודה. 5
תיאוריות מוטיבציה. 6
תיאוריית הצרכים של מאסלו- NEED THEORY (MASELLOW) 6
תיאוריית שני השלבים של הרצברג TWO FACTOR THEORY (HERZBERG 1959) 7
מוטיבציה מודל מועדף – הרצברג :. 7
מוטבציה – אופן יישום בארגון:. 7
לחץ ושחיקה בעבודה. 8
תאוריות לחץ ושחיקה בעבודה. 9
מודל מעגל הלחץ (MACGRAT , 1970) 9
מודל FOLKNAN AND LAZAROS. 9
לחץ ושחיקה- תיאוריה מועדפת. 10 לחץ ושחיקה – אופן יישום בארגון 10 תקשורת. 11
תאוריות / מודלים – תקשורת. 11
מודל: מעגל התקשורת. 11
מעגל התקשורת. 13
תקשורת – תיאוריה מועדפת. 13
תקשורת – אופן יישום בארגון 13
סיכום.. 14
נספח. 15