ניתוח תפקידו של מנהל משאבי אנוש מההיבט האסטרטגי

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

אלול תשס"ט                   אוגוסט 2009
תקציר בהיותי מורה לחינוך גופני ועובד בנוסף עם נוער בסיכון , המעורבות הפנימית  שלי במשרד החינוך היא טובה, ועל כן אני בחרתי במשרד החינוך כארגון אותו אנתח מההיבט האסטרטגי ,תוך התמקדות בפרקטיקת משאבי האנוש ,מקורות גיוס עובדים.
משרד החינוך אחראי למערכת החינוך, ובכלל זה גנים, בתי ספר, השכלה גבוהה וחינוך בלתי פורמלי. פעילות המשרד מתמקדת בחקיקה ותכנון שירותי החינוך וההשכלה ועוד… www.gov.il אגף כח אדם בהוראה שמנהל את משאבי האנוש במשרד החינוך, אחראי לתנאי ההעסקה של כל עובדי ההוראה בארץ. האגף מהווה את הסמכות בכל התחומים הקשורים לקבלת עובדים, לתנאי העסקתם, קידומם, רווחתם ופרישתם. http://cms.education.gov.il מטרת העבודה היא להתמקד בפרקטיקה אחת (בחרתי במקורות גיוס עובדים) תוך דגש או תהליכים אסטרטגיים בהם מעורבים אנשי משאבי האנוש במשרד החינוך (במקרה שלי). בדקתי האם האסטרטגיה של משאבי אנוש במשרד החינוך מתאימה לאסטרטגיה הכללית בארגון.
האם המצב הקיים בארגון חופף אסטרטגיית משאבי האנוש בתחום הגיוס.
מצאתי שישנו דבר עיקרי שמפריע להתייעלות הגיוס במערכת. והוא לקיחת סמכויות ממנהלי ביה"ס לידי העירייה המקומית ואגף משא"נ של משרד החינוך , מה שמפריע לתפקוד תקין של כל בית ספר כפרט. במצב הקיים לא תמיד מגיעים מורים מתאימים לביה"ס . לא מבחינת הכרת תרבות ביה"ס המקומי ולא מבחינת הוראתם!.
המלצתי העיקרית היא נתינת סמכויות רחבות יותר למנהלי בתי הספר בייחוד בתחום גיוס העובדים!. במילים ברורות יותר נתינת האפשרות לגייס עובדים ממקורות חיצוניים ולא לכפות על מנהלי בית ספר לגייס ממקורות פנים (במקרה זה משרד החינוך)…
תוכן עניינים

1 . מבוא –
4
1 .1 תאור תמציתי של הארגון
1 .2 מטרות העבודה
1 .3 תהליך  
2 . הנושא הנחקר 6
2 .1 בסיס תאורתי
2 .2 תיאור מצב קיים
3 . דיון ביקורתי -…8-9
3 .1 מידת ההלימה לאסטרטגיה העיסקית
3 .2  יתרונות וחסרונות
3 .3 קשיים
3 .4 בעלי עניין מעורבים/מושפעים
3 .5 השפעה על פרקטיקות אחרות
3 .6 מגמות במשק הישראלי /עולמי
4 . המלצות וניתוח ביקורתי (תוך תמיכה בבסיס תיאורתי) –10 5.מסקנות/סכום -..11
6 .רשימה ביבליוגרפית –…12