תוכנית עסקית של חברה ביזמות עסקית

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

המודעות לשיפור הכושר הגופני ולהעלאת רמת החינוך הפרטי בישראל עולה עם השנים. הורים רבים מבינים שעל מנת להביא את ילדיהם לרמת השכלה גבוהה עליהם לשלם מכיסם הפרטי. הרעיון היזמי יהווה מוקד משיכה להורים אשר מחפשים לשפר את אותן יכולות בסיסיות של ילדיהם הן גופנית מוטורית והן קוגניטיבית.
בשוק כיום קיימות אופציות רבות הנותנות מענה לכל אחד מהצרכים בנפרד אך לא קיים מענה המשלב את  בין שניהם.
בעבודה זו נציג פרויקט יזמי המשלב צרכים שונים , הן של הילדים (שילוב של פיתוח שתי היכולות) והן להורים (חסכון כלכלי)- "סמארט ספורט".
החזון של "סמארט ספורט" הוא להקים מרכז לגיל הרך שייתן מענה להורים המחפשים פעילות שתתרום לשיפור היכולת הגופנית מצד אחד ולשיפור הלמידה מצד שני. ילדים בגילאי הילדות וטרום ביה"ס ישפרו את האינטליגנציות הגופנית תנועתית והמתמטית לוגית, ויתרמו בכך להצלחות עתידיות ביכולות הלמידה שלהם.
נציג את הצורך ברעיון היזמי , זיהוי ההזדמנות העסקית והפעילות של מרכז.
כמו כן תפורט התוכנית השיווקית: מיהו קהל היעד אליו פונה המיזם, לאיזה שוק הוא מיועד ומהו הפוטנציאל להצלחת המיזם לאחר ניתוח  SWOT  שבעזרתו נבחן את היתרונות /חסרונות מול המתחרים וניתוח כוחות השוק. כמו כן תוצג סקירה כלכלית תוכנית פיננסית שיווקית ותפעולית .
כמו בכל פרויקט יזמי ופרויקטים בכלל חשובה מאד התאמתו של הצוות המוביל את המיזם על מנת ליצור את  ההבדל בין מיזם טוב למיזם מצליח. אנו נראה ע"י ניתוח ומיפוי חברי הקבוצה את התאמתו ותפקידו של כל אחד מחברי הצוות לתוכנית היזמית של פרויקט "סמארט ספורט". תוכן העניינים
1. הרעיון היזמי                                                                                                              5
1 .1 רקע                                                                                                                     5
1 .2 פעילויות המרכז                                                                                                     5
1 .3 זיהוי הצורך ברעיון היזמי                                                                                         6           1.3.1 חשיבות הפעילות הגופנית                                                                             6
         1.3.2 הקשר בין פעילות גופנית ושיפור יכולות הלמידה                                              7
         1.3.3 הרעיון היזמי כמענה לצורך שזוהה                                                                 7
1 .4 זיהוי ההזדמנות העסקית                                                                                          8
         1.4.1 המודל העסקי                                                                                             8
         1.4.2 ההכנסות                                                                                                   8     
2 . התוכנית השיווקית                                                                                                      10
2 .1 תאור השוק                                                                                                           10
2 .2 קהל היעד                                                                                                              10
2 .3 מבנה השוק                                                                                                           10
2 .4 פוטנציאל השוק                                                                                                      10
2 .5 חסמי כניסה                                                                                                           10
2 .6 חסמי יציאה                                                                                                           11
2 .7 לקוחות                                                                                                                 11
2 .8 מתחרים                                                                                                                11
3 . תוכנית תפעולית וארגונית                                                                                           12
3 .1 תוכנית השיווק והמכירה                                                                                          12
3 .2 מבנה ארגוני ותכנון כ"א                                                                                           12
         3.2.1 סמכויות ותפקידים                                                                                      13
3 .3 צוות ההנהלה                                                                                                         13
4 . תוכנית פיננסית                                                                                                           15
4 .1 דו"ח רווח והפסד                                                                                                   16
4 .2 הוצאות הנהלה וכלליות                                                                                           17
4 .3 תחזיות תזרים מזומנים                                                                                             18
4 .4 תחזית השקעות                                                                                                      19
4 .5 דו"ח מקורות                                                                                                         19
4 .6 חישוב נקודת איזון                                                                                                  19
4 .7 חישוב תקופת ההחזר על ההשקעה                                                                             20
4 .8 חישוב תשואה על ההון                                                                                            21
5. הפן המשפטי                                                                                                              22
6 . אסטרטגיה ויעדים לצמיחה                                                                                          23
6 .1 חזון "סמארט ספורט"                                                                                              23
6 .2 יעדים ואבני דרך                                                                                                     23
6 .3 המודל העסקי                                                                                                         24
6 .4 שיתופי פעולה אסטרטגיים                                                                                       
5
6 .5 אסטרטגיית החזר השקעה                                                                                       
5 7. הערכה כללית לתוכנית העסקית                                                                                     26
8 . ניתוח התאמת היזמים ליזמות                                                                                       27
8 .1 מיפוי חברי הקבוצה                                                                                                 27
9. סיכום                                                                                                                        30
1 0. ביבליוגרפיה                                                                                                             32
1 1. נספחים                                                                                                                    33