ניהול בינלאומי ברזיל ושבדיה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תוכן עניינים:
מבוא –3
ניתוח המדינות –4
ניתוח השוואתי וביקורתי של התרבות העסקית בכל מדינה -…7
הצגת האתיקה העסקית –10 הצגה תיאורטית של אסטרטגיות שיתוף פעולה -…11
הצגת דוגמאות אמיתיות  משני ארגונים …11
נימוק הבחירה באסטרטגית שיתוף הפעולה הננקטת בין שני הארגונים -14
סיכום -.16
ביבליוגרפיה –..17
נספחים ..18
מבוא:
בעידן של היום כל המדינות העולם נימצאות בכור היתוך עסקי. כיום כל מנהל אשר חברתו שולחת ידיים לשיתוף פעולה עם מדינות אחרות חייב לדעת ולהבין את התרבות של אותה מדינה.
כאשר המנהל מבין את התרבות הוא מבין גם את הקוד האתי של אותה התרבות, דרכי המשא ומתן ודרכי הניהול של אותה תרבות. בלי הבנה זו יש סיכוי נמוך מאוד שאותו מנהל יצליח לעשות עסקים עם אותה המדינה.
בעבודה זו התמקדי בשתי ארצות:
ברזיל: המדינה החמישית בגודלה בעולם והגדולה ביבשת דרום אמריקה, היא תערובת מרתקת של תרבויות, אמונות, פולקלור, ערים ונופי טבע מרהיבים. ברזיל היא רב-גונית ומציעה למבקרים בה קרנבלים ססגוניים וסוערים מחד ויערות גשם מדהימים עם עולם חי וצומח עשיר במיוחד, ועוד לא אמרנו מילה על החופים… ברזיל מכסה כמעט מחצית מיבשת דרום אמריקה והיא גובלת כמעט בכל מדינה בדרום אמריקה מלבד צ`ילה ואקוודור: גינאה הצרפתית, ונצואלה, קולומביה, אקוודור, פרגוואי, ארגנטינה ואורוגוואי. האוכלוסייה של ברזיל מונה כיום כ-170 מיליון איש כש 55% מתושביה הם אירופאים,
3 8% מולאטים (בני תערובת) ושישה אחוז אפריקאים. השפה השלטת היא פורטוגזית, אם כי המבטא שונה מאזור לאזור. הדת העיקרית היא הדת הקתולית, אולם במקביל לה מתקיימות מסורות ואמונות פגאניות עתיקות אחרות. דת הקאנדומבלה, דת ספיריטואלית שמקבלת בברכה את המיסטיקה המזרחית, צוברת פופולאריות רבה בקרב הלבנים בברזיל.
ממלכת שׁבדיה (או שׁוודיה), (בשבדית: Konungariket Sverige – "קוניניאריקט סבאריה" או בקיצור סבאריה היא מדינה בסקנדינביה אשר בצפון אירופה. היא גובלת בנורבגיה ממערב, בפינלנד מצפון-מזרח ובים הבלטי ובמפרץ הבוטני ממזרח. בדרום מערב מפריד מיצר קטגט את המדינה מדנמרק. בשל צפיפות האוכלוסין הנמוכה במדינה, נשמרו הנופים המייחדים את שבדיה ובהם היערות והשממות ההרריות.
ב-19 בנובמבר 1946 הצטרפה שבדיה לאו"ם כחברה ה-54. ב-1995 היא הצטרפה לאיחוד האירופי.