תרגיל כיתה בנושא תיאוריות למידה בנושא צריכת אלכוהות בקרב בני נוער.

תקציר העבודה

שאלה 1
בתשובתינו נציג שלוש תוכניות לימוד על פי תיאוריות למידה בנושא צריכת אלכוהול מופרזת בקרב בני נוער עבור משרד הבריאות בשיתוף עם משרדי ממשלה אחרים וגורמים חיצוניים שונים.

1 . צפייה וחיקוי:
התיאוריה של אלברט באנדורה מייצגת את יחסי הגומלין בין האדם לבין הסביבה, שבמרכזו עומד תהליך הלמידה הנעשה ע"י צפייה וחיקוי. תהליך זה הינו בעל היבטים ביהביוריסטים ולמידה מתווכת קוגניטיבית, כלומר, תהליך של למידה בעזרת חיקוי מודל והתנהגותו .
בהצעתנו למשרד הבריאות לבניית תוכנית לימוד עבור בני נוער למניעת שתיית אלכוהול היינו מציעות להעביר תוכנית בכמה פלטפורמות. בראש ובראשונה בבתי הספר שמהווים מקום ריכוז לבני נוער שסובלים מבעיית שתייה, כאלו שלא סובלים מבעיה כזו וכאלו שעלולים להיקלע למצב של לחץ חברתי ולשתות אלכוהול.
התוכנית בבית הספר תהיה בנויה מ – 5 שיעורים ותכלול מפגשים שיערכו בשיעורי חברה על ידי-
העבודה ללא מקורות