האם יצירתיות משפיעה על עמדת הצרכן כלפי המותג?

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

ממ"ן 11-פרה סמינריון א.תוכן עניינים א.תוכן עניינים                                                                            1  ב.מבוא                                                                                    1-2
ב.1 הבעיה המחקרית                                                                  2
ב.2 השערת המחקר                                                                    2   ב.3 שיטות וגישות המחקר                                                             2
ג.נושא העבודה                                                                            2
ג.1 מהי עמדה                                                                           2-3
ג.2 מהי יצירתיות                                                                         4
ג.3 האם יצירתיות משפיעה על עמדת הצרכן כלפי המותג?                4-5   ד.סיכום                                                                                     5-6    ה.ביבליוגרפיה                                                                            7-8
ב.מבוא
בעולם המודרני שבו אנו חיים קיום,פירמות רבות עומדות בפני בעיה שבה הם צריכים כל יום לחדש ולהתחדש בפרסומות וגימיקים יצירתיים וזאת על מנת להישאר בתודעה של הצרכנים לאורך זמן.לעיתים פרסומת יצירתית יכולה להעלות את תודעת הקהל והיקף המכירות בצורה משמעותית.
את הקשר של הצרכן עם המותג ניתן לדמות להצגת תיאטרון,מצד אחד אנו יודעים שהמותג לא באמת יודע לדבר,אין לו רגשות ואישיות אך עם השחקן וההצגה טובים אז מבחינתו יש להם  אישיות ואנו לעיתים מתייחסים אליהם כאל בני אנוש.ודומה לכך אם אנשי השיווק והפרסום מפרסמת את המותג שלה ברמה טובה והצרכן מתחבר אל המסרים ואל המוצר אז הצרכן יתבונן במוצר כאילו באמת יש לו אישיות,הוא יפתח אליו רגשות חיובים, יאמין בו ויצור מערכת יחסים ארוכת טווח בין השניים.
ואם כך ניתן לומר שאישיות המותג והתגובה הרגשית של הצרכן כלפיה,תכתיב את מערכת היחסים שתתקיים בין הצרכן והמותג לטווח הקצר או הארוך.(קפלן, 2007).
ב.1.הבעיה המחקרית:
האם השימוש בפרסומת יצירתית משפיעה על עמדת הצרכן כלפי המותג?
לנוכח הפרסומים הרבים והמגוונים שקיימים כיום,הצרכן נחשף למאות מסרים שיווקים ביום,אם זה בטלוויזיה,עיתונות וכו',מסרים רבים אלה דורשים רמת זכירה גבוהה שפשוט אינה ריאלית,הן מבחינת התחרות שקיימת בשוק והן מבחינת הקוגניציה של הצרכן.לאור כל זאת אנשי השיווק והפרסום חייבים להיות יותר יצירתיים בפרסומות שלהם על מנת לשכנע את הצרכנים בטיב המותג שלהם ועל מנת לבדוק האם בכלל הפרסומת שלהם אפקטיבית.
מטרת עבודתי היא לבדוק מהי ההשפעה של פרסומת יצירתית אצל הצרכנים וכיצד אנו יכולים למדוד את ההשפעה שלה.
ב.2.השערת המחקר:
בעיית המחקר עוסקת בקשר בין שני משתנים.
המשתנה התלוי:עמדת הצרכן. המשתנה הבלתי תלוי:יצירתיות בפרסומת.
לפי דעתי קיים קשר חיובי בין המשתנים הללו,אך יש גם משתנים נוספים כגון סוג המוצר,מאפייני הצרכן ועוד.ובהתאם לכך גם כיוון ועוצמת הקשר תהיה חזקה.
ב.3.שיטות וגישות המחקר:
שיטת המחקר שבה אעשה שימוש בעבודתי היא סקירה ספרותית שכוללת בתוכה מאמרים אקדמאיים שונים שחוקרים בעיות ביצירתיות,מאמרים שחוקרים את טיב הקשר בין עמדת הצרכן ליצירתיות בפרסומת וכן עוצמת הקשר בניהם וכן כתבות שונות שנוגעות בנושא יצירתיות בפרסומת והשפעתה.