פרה סמינריון:האם הפורמטים הייחודיים* של פרסום באינטרנט משפיעים על זכירה של התוכן הפרסומי/הפרסומת? (ציון 85)

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

מבוא:
עבודה זו עוסקת בכלים ייחודיים לפרסום, בפורמטים ייחודיים בפרסום  אשר השימוש בהם נעשה במדיה האינטרנטית. הבעיה המרכזית אשר ברצוני לבחון במסגרת עבודה זו היא כיצד פורמטים אלו משפיעים על זכירה של תוכן פרסומי אצל קהל. בחרתי בנושא זה לאור היכרות במסגרת עבודתי כאחראית על תפעול אתרי האינטרנט שמקום בו אני עובדת, ואחראית על פרסום באינטרנט ומדידה של אפקטיביות פרסום זה.
שאלת המחקר היא:
האם הפורמטים הייחודיים* של פרסום באינטרנט משפיעים על זכירה של התוכן הפרסומי/הפרסומת?
*פורמטים ייחודיים לפרסום באינטרנט אשר תבוסס עליהם העבודה- באנרים, פופ-אפס (פריטים מוקפצים) השערת המחקר:
השערתי בנוגע לקשר שבין המשתנים היא ששימוש בפורמט- באנרים משפיע על זכירה של תוכן פרסומי, באופן חיובי. כלומר, שימוש בבאנרים (תוך כדי התחשבות במאפיינים פיזיים שלהם) מגדיל את עוצמת הזכירה של תוכן פרסומי.
יחד עם זה, השערתי בנוגע לפורמט הפופ-אפס (פריטים מוקפצים), היא כי הקשר בינם לבין זכירה הוא קשר שלילי. כלומר, ככל שקיים שימוש רב יותר בפריטים מוקפצים, כך תרד עוצמת הזכירה של התוכן הפרסומי, וזאת לאור פיתוח דפוסי התעלמות של גולשי האינטרנט והתייחסות לפריטים מוקפצים כהפרעה לגלישה באינטרנט.
שיטת המחקר:
בעבודה זו אשתמש בסקירה ספרותית. באמצעות שיטת מחקר זו אציג את הנושא הנחקר והמשתנים, ואת הקשר ביניהם כפי שנמצא עפ"י מחקרים שונים בשנים האחרונות. אשתמש במאמרים מהתחום ואבצע אינטגרציה ביניהם. העבודה תכלול ארבעה פרקים מרכזיים:
בפרק הראשון אדון במאפייניו הייחודיים של האינטרנט כמדיה פרסומית, הן מבחינת המדיה עצמה והן מבחינת קהל המדיה. שני מושגים אלו חשובים לצורך ניתוח של תחום הפרסום במדיה זו.
בפרק השני אסביר על הפורמטים הפרסומיים הנבדקים: באנרים ופופ-אפס, ובהמשך כיצד הם נתפסים ע"י קהל הגולשים/משתמשים במדיה האינטרנטית.
בפרק השלישי אסביר כיצד, לאור תפיסת הקהל את הפורמטים הפרסומיים באינטרנט, יכולים להשפיע פורמטים אלו על זכירת התוכן הפרסומי.
הפרק הרביעי יהווה את סיכום העבודה ובו דיון על ממצאי העבודה, ובדיקה האם השערות המחקר אוששו/הופרכו/לא ניתנה עליהן תשובה חד משמעית.
תוכן עניינים
מבוא -.. 2
האינטרנט כמדיה פרסומית – 3
פורמטים פרסומיים באינטרנט: באנרים ופופ-אפס 6
זכירת תוכן פרסומי . 9
סיכום … 11
ביבליוגרפיה — 12