ביקורת המדינה בסין

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

תקציר העבודה העבודה תעסוק בנושא ביקורת המדינה בסין תוך התמקדות נרחבת בנושא המשפטי והחקיקתי. בראשיתה של העבודה יוצג הרקע ההיסטורי לביקורת המדינה בסין. לאחר מכן יוגדר ויובהר מעמדה החשוב והדומיננטי של ביקורת המדינה בסין כחלק בלתי נפרד מתהליך הרפורמה הכלכלית חברתית, שהחל בסוף שנות השבעים של המאה ה-20 ונמשך ברחבי המדינה בצורה אינטנסיבית גם בהווה. הפרק הבא של העבודה יציג את החלוקה המבנית המורכבת, המסועפת והרב שכבתית של מוסדות ביקורת המדינה בסין תוך פרוט התפקידים של כל מחלקה ומחלקה  במשרד המרכזי, המחלקות במשרדי הממשלה השונים ומחלקות באזורים המקומיים. לאחר מכן יוצגו כללי השעה של הממשלה, המתייחסים להטלת עונשים כנגד הפרת החוקים והצווים הכלכליים תוך קישורם הן לנושא הנשיאה באחריות ציבורית והן לחיזוקים המשמעותיים, שניתנו להם הן בחוקה, הן בחוק מבקר המדינה והן במדיניות המוצהרת של הממשלה. ליבת העבודה תתרכז סביב סעיפים רלוונטיים לביקורת המדינה בחוקה של סין ,וכן תפרט באופן נרחב באשר לסעיפים השונים בחוק ביקורת המדינה ותנתח את המשמעויות הנגזרות מהם הן במישור הרחב והן במישורים יותר נקודתיים.  הפרק המסכם של העבודה יציג את הפרקטיקה הנהוגה כיום בביקורת המדינה בסין תוך הבאת דוגמאות לממצאי ביקורת, שממחישים הן את התפתחותה המהירה וחשיבותה הרבה של ביקורת המדינה בסין מצד אחד והן את המכשולים והאתגרים הרבים והלא פשוטים שעוד ניצבים בפניה העתיד.  העבודה מתבססת על ספרו החדש של מבקר המדינה הנוכחי של סין וכן על חומר רב המופיע באתר ביקורת המדינה בסין. בנוסף לכך מצורפים לעבודה כנספחים הדברים הבאים:
א)      סיכום העמודים הרלוונטיים מספרו של מבקר המדינה בסין LI JINUHA.
ב)      סיכום החומר המופיע באתר מבקר המדינה בסין הכולל בין השאר את חוק ביקורת המדינה, הסעיפים הרלוונטיים בחוקה של סין וכללי השעה באשר להפרת החוקים והצווים הפיננסיים.
ג)        שני מאמרים שאחד מהם עוסק אשר לנוהג שלטון החוק בסין והקשר שלו לביקורת המדינה והשני באשר לנושא ביקורת הביצועים, שנמצאת עדיין בשלב התגבשות ראשוני במדינה.
העבודה זכתה לציון 95.