בניית תוכנית התערבות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

עבודה מסכמת בנושא פיתוח מיומנויות ביעוץ נושא העבודה: בניית תוכנית התערבות תוכן עיניינים   מבוא. 3
חלק א' : תיאורטי 4
חלק ב' – מעשי 6
חלק ג' – תוכנית התערבות. 8
מיקוד תחומי הקושי 8
בחירת תוכנית התערבות. 10 תיאור תוכנית ההתערבות. 12
הצעת דרכים להערכת תוכנית ההתערבות. 14
רפלקציה אישית. 14
  מבוא
הנהר זורם מכוחות עצמו, מפלס את המסלול האישי שלו, מרחיב את האפיק, יוצר את המציאות ומתפתח (אייל,2004).
הגדרת תפקיד היועץ בעבודתו עם ילדים חריגים כולל סיוע בזיהוי תלמידים עם לקויות, שיתוף צוות מקצועי לסיוע השירותים המתאימים, מתן הדרכה ושרותי ייעוץ לילדים מהכיתה הכוללת, היוועצות עם אנשי מקצוע מתאימים לגבי צרכים חינוכיים ורגשיים לילדים החריגים, קיום מערך פעילויות והשתלמויות לצוות בית הספר. בעבודה זו תוצג תוכנית התערבות ייעוצית חברתית המיועדת לאוכלוסיית התלמידים המשולבים והמשלבים בבית הספר היסודי. מטרת התוכנית היא לעזור בתהליך השילוב החברתי לילד המשולב, לילד המשלב ולצוות החינוכי שמוביל את התוכנית. נושא התוכנית- "פיתוח כשירות חברתית בנושא תהליך השילוב".