בניית תוכנית התערבות
מוסד לימוד | שלוחת דרבי בישראל |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | יעוץ, כשירות חברתית, לקות למידה, צרכים מיוחדים, שילוב |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מקורות | 10 |
תקציר העבודה
עבודה מסכמת בנושא פיתוח מיומנויות ביעוץ נושא העבודה: בניית תוכנית התערבות תוכן עיניינים מבוא. 3
חלק א' : תיאורטי 4
חלק ב' – מעשי 6
חלק ג' – תוכנית התערבות. 8
מיקוד תחומי הקושי 8
בחירת תוכנית התערבות. 10 תיאור תוכנית ההתערבות. 12
הצעת דרכים להערכת תוכנית ההתערבות. 14
רפלקציה אישית. 14
מבוא
הנהר זורם מכוחות עצמו, מפלס את המסלול האישי שלו, מרחיב את האפיק, יוצר את המציאות ומתפתח (אייל,2004).
הגדרת תפקיד היועץ בעבודתו עם ילדים חריגים כולל סיוע בזיהוי תלמידים עם לקויות, שיתוף צוות מקצועי לסיוע השירותים המתאימים, מתן הדרכה ושרותי ייעוץ לילדים מהכיתה הכוללת, היוועצות עם אנשי מקצוע מתאימים לגבי צרכים חינוכיים ורגשיים לילדים החריגים, קיום מערך פעילויות והשתלמויות לצוות בית הספר. בעבודה זו תוצג תוכנית התערבות ייעוצית חברתית המיועדת לאוכלוסיית התלמידים המשולבים והמשלבים בבית הספר היסודי. מטרת התוכנית היא לעזור בתהליך השילוב החברתי לילד המשולב, לילד המשלב ולצוות החינוכי שמוביל את התוכנית. נושא התוכנית- "פיתוח כשירות חברתית בנושא תהליך השילוב".