אסטרטגיה עסקית- כימיקלים לישראל בע"מ

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

ביה"ס למוסמכים במנהל עסקים קורס ניהול אסטרטגי  עבודה מסכמת:                   
1 .     החברה, מטרותיה ויעדיה
1 .1   החברה וייעוד החברה:
כימיקלים לישראל בע"מ (להלן: "החברה") הינה חברה רב לאומית אשר נוסדה בשנת 1968
כחברה ממשלתית, והופרטה בשנת 1992. פעילותה של החברה מתבססת, בעיקרה, על משאבי הטבע- אשלג, ברום, מגנזיום ומלח מים המלח; וסלע פוספט מהנגב, הכל על סמך זיכיונות ורשיונות ממדינת ישראל. עוד מתבססת הפעילות על מכרות אשלג ומלח בספרד ובאנגליה, על סמך הסכמי חכירה ורישיונות מהרשויות המוסמכות במדינות אלו. חזון החברה – להיות בשורה הראשונה של החברות המנהיגות את תחום הכימיקלים ברחבי העולם.
ייעוד ותחומי העיסוק של החברה –  כיל עוסקת בהפקת מינרלים ובמכירתם ברחבי התבל, וכן בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרי המשך לחקלאות ולתעשייה. תחומי עיסוק העיקריים של החברה הינם בתחומי הדשנים והכימיקלים המיוחדים בארבעה מגזרים- דשנים, מוצרים תעשייתיים, מוצרי תכלית ומטלורגיה.
1 .2   מטרות העל של החברה:
הישרדות החברה בשוק והתגברות על המתחרים.
מקסום רווחי החברה תוך גידול מתמיד במכירות וכמות הלקוחות אשר יביאו להגדלת נתח השוק הקיים.
הגברת החדירה לשווקים בינלאומיים, בייחוד לשווקים הצומחים.
הרחבת סל מוצרים בעלי ערך מוסף גבוה.
הגברת היעילות והתחרותיות של החברה תוך הפחתת עלויות הייצור בעיקר באמצעות מיצוי סינרגיות פוטנציאליות בין מפעליה.
שיפור מתמיד של איכות המוצרים. שיפור תזרים מזומנים.
1.3   יעדי החברה:
יעדים לטווח ארוך של החברה:      §        הגדלת היקף המכירות ב-13% בממוצע לשנה בשנים 2007-2008, וב-9% בכל אחת מהשנתיים הבאות (עד  שנת
2 010).
§        הרחבת כושר הייצור של מוצרי החברה בשווקים המתפתחים על מנת לנצל את היתרונות הטמונים בשווקים אלו ולקחת חלק בצמיחתם (מוצרי אשלג – גידול בכ-8% לשנה, ומוצרים תעשייתיים בכ-12% לשנה).  §         השגת נתחי שוק –