פרה סמינריון : אחריות תאגידית חברתית ככלי להשגת יתרון תחרותי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

אחריות חברתית תאגידית (CSR) הפכה לשם דבר בקרב חברות מסחריות. לדוגמה, כמעט כל החברות המופיעות ברשימת Fortune 500 מדווחות כיום על פעילות ענפה של אחריות חברתית (Xueming  ו C B  , 2006 ), משרדי רואי החשבון עמלים כיום על דיווחי פעילות אחריות חברתית תאגידית בדוחות הכספיים של לקוחותיהם, ונראה שפילנתרופיה תאגידית הפכה לדרישה מקובלת, אם לא הכרחית, לחברה המחשיבה את עצמה ומנהלת מותגים מצליחים. האחריות החברתית התאגידית CSR היא גישה ניהולית, הלוקחת בחשבון מערך אינטגרטיבי של מדדים, אשר מאפשרים לה למפות את השפעות הארגון ואת הגורמים המשפיעים עליו בתוך מרחב מובחן של קיום כלכלי, חברתי וסביבתי. בסביבת השוק התחרותית של היום, אחריות חברתית תאגידית  מייצגת נושא בולט בעל חשיבות אסטרטגית עבור חברות רבות. אחריות חברתית תאגידית היא לא רק שם נרדף לחיסכון והתייעלות, אלא גם לניהול יותר טוב של החברה – מבחינת סיכונים סביבתיים וחברתיים, זיהוי הזדמנויות, שביעות רצון ונאמנות של עובדים, ספקים, קהילות מקומיות ולקוחות ופרמטרים נוספים שבסופו של דבר יוצרים לא רק ערך של ממש, אלא גם יתרון תחרותי אמיתי. בעבודתי אבדוק את  הקשר בין אסטרטגיית אחריות חברתית תאגידית ויתרון תחרותי ע"י שאלת המחקר האם שימוש באסטרטגיה של אחריות תאגידית יוצר יתרון תחרותי לחברות?
תוכן עניינים

1 .       מבוא -3
2 .       אחריות תאגידית חברתית -4
2 .1.    הגדרת אחריות תאגידית 4
2 .2.    אסטרטגיית CSR –4-5
2 .3.    מדידת אחריות חברתית 5
3 .       CSR כיתרון תחרותי –..6
3 .1.    הגדרת יתרון תחרותי -6
3 .2.    השפעת ה CSR על שווי שוק הפירמה –.6
3 .3.    CSR כיתרון תחרותי -7
4 .       סיכום ..6-7
5.       ביבליוגרפיה –8