הטרדה מינית באינטרנט ונשים ברשתות חברתיות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

ממן 11
הטרדה מינית באינטרנט ונשים ברשתות חברתיות פרה סמינריון בקורס מתודולוגיה של סקרים 2009 ג'
1 .      מבוא
עבודה זו נועדה לתכנן סקר שיבדוק את תופעת ההטרדה המינית דרך האינטרנט והשפעתה על נשים שגולשות ברשתות חברתיות. אוכלוסיית המחקר שלי היא נשים בישראל שגולשות באינטרנט. העבודה תתבסס על כמה מאמרים בנושא הטרדה מינית באינטרנט.
המאמר של אזי ברק משנת 2005 מקיף את נושא ההטרדה המינית האינטרנט בכלל ומשווה אותה להטרדה המינית בחיים האמיתיים. ממאמר זה ניכר שהתופעה קיימת בצורות שונות ובעיקר כתופעת הטרדה על רקע מיני מגברים כלפי נשים, החל מכינויי משתמש מעליבים כלפי נשים בחדרי שיחות CHAT / הערות משמיצות ומעליבות כלפי נשים (כמו : "חזרי למטבח..") בבלוגים / ושליחת הודעות בעלות תוכן מיני בצינורות שונים. מכאן ההשערה הראשונה.  בנוסף טוען אזי, שההשפעה של הטרדות אלו הן נקודתיות בלבד ולא גורמות לנזקים ארוכי טווח לחיי הנפגעות ולכן לא משפיעות על חייהן (בניגוד אגב להטרדות מיניות בחיים האמיתיים).  מכאן ההשערה השנייה והשלישית.
המאמר השני של Mark Griffiths מתאר את השימוש הנרחב באינטרנט בימנו ואת השפעתו על התנהגות מינית. בעקבות השימוש הנרחב וההולך וגובר של האינטרנט בחיינו והשפעתו על צורת החיים וההרגלים שלנו, גם אספקטים מיניים עוברים לרשת ביניהם דברים חיוביים כמו חינוך מיני, קשרים מיניים חיוביים אך גם הטרדות על רקע מיני ופשעים מיניים. מכך ישנה מסקנה ברורה שהטרדות על רקע מיני קיימות ברשת האינטרנט כפי שקיימות בחיים האמיתיים. מכאן חיזוק להשערה הראשונה.
שאלות המחקר:
השערות המחקר :