קורס תקשורת המונים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 1619

תקציר העבודה

                                       תקשורת המונים – ממ"ן 11
התיאוריה המבנית – תפקודית (פונקציונליסטית ):
                                 כמו בגוף האדם כל תת מערכות פועלות, כל אחד צריך לדעת מה לעשות. גם לחברה יש צרכים. החברה הקימה מוסדות. כל מוסד ממלא פונקציה מסוימת. למשל: לחנך – מערכת חינוך — גנים, בתי ספר. גישה זו היא מאוזנת , שלא מבקרת את התקשורת ומשרתת את החברה בכללה. תפקידים שממלא מוסד התקשורת :
1. סיקור הסביבה: מתן מידע, הפצת אינפורמציה (חדשות, תוכניות אקטואליה, היסטוריה). העברת  מידע על מה שקורה בעבר, בהווה ובעתיד.
2. תאום ופרשנות: תפקידה של התקשורת בתיאום בין האינפורמציות השונות שהיא נותנת התייחסות לנושא הרחב שמסוקר, פרשנים שונים שמסבירים לנו עובדות ואת הגורמים והתוצאות.
3 .המשכיות תרבותית: העברה של ערכים תרבותיים, מורשת, נורמות. המשכיות של התרבות לדורות הבאים. התהליך נקרא סוציאליזציה, במילים אחרות חיברות.
4. בידור :נועד להפיק לקחים, הפגת מתחים, שעשוע.
5. גיוס : גיוס הקהל למען מטרה מסוימת.
דוגמאות לתכניות משידורי הערוץ הראשון אשר ממלאות תפקידים אלו:
סיקור הסביבה : משדר החדשות המיוחד מטרתו לסקר אירוע מסוים שקרה בזמן התרחשותו, לדווח על עובדות מהשטח ומתן מידע רלוונטי לציבור.
תאום ופרשנות : היום בחדשות, הינה תוכנית אקטואליה יומית שבמסגרתה נערכים ראיונות עם אנשי דעת קהל, פרשנים שונים וכו' בעייני היום.
המשכיות תרבותית : משדר חדשות מיוחד – 70 שנה למלחמת העולם השנייה, משדר שבמסגרתו אנו מקבלים מידע היסטורי אודות האירוע, בנוסף טקס בשידור חי מפולין לציון האירוע. תוכנית זו מראה שהאירוע לא נשכח ומשמר את העבר.
בידור : זמן אוויר, תוכנית בנושא פנאי וסגנון חיים. תוכנית זו נותנת מידע  בנושאים הקשורים בתרבות, פנאי, סגנון חיים, מוזיקה על כל גווניה, הצעות לטיולים, בילוים, בידור וכו'. תוכנית זו מפיגה את מתחי היום ומספקת תוסף לחדשות היומיומיות.
גיוס : פרסומות שונות נגד השימוש בסמים או פרסומות בנושא נהיגה ללא אלכוהול.
בפרסומות אלו אנו רואים איך השימוש באלכוהול/סמים משפיע לרעה ולמה הוא יכול לגרום ובכך מנסה הפרסומת לגייס את הציבור כנגד תופעות אלו.
ללא מקורות