פרוייקט החדרת מוצר חדש של מקדונלד

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2006
מספר מילים 10671

תקציר העבודה

תוכן העניינים:
                                                                                                עמוד מבוא
תקציר מנהלים                                                                                                 פרק 1 – יעוד החברה                                                                             פרק 2 – סביבת ניתוח הפירמה פרק 3 – פרופיל החברה פרק 4- ביצוע מחקר שוק פרק 5- עשיית החלטה אסטרטגית ביבליוגרפיה נספחים הקריה פרק
1
1 .1-הצגת החברה ומוצריה  חברת מקדונלד'ס הנה רשת המזון המהיר  הגדולה בעולם, מזוהה במיוחד עם המנה העיקרית אותה  היא מגישה-כריך בקר טחון, הרשת פרוסה בעולם כולו וכך גם בישראל.
מסעדות הרשת ידועות בשירות העצמי המהיר שלה, במחיריהן הנוחים ותפריט מצומצם שהן מציעות המאפשר בחירה מיידית ומהירה של מנות הארוחה.
מתמקדת באיכות,שירות רמת ניקיון ,תחזוקה  ניהול ייחודי,הערכה לעבודת צוות , אדיבות במתן השירות,ועידוד יוזמה ומצוינות.
רשת מסעדות המזון המהיר מקדונלד'ס פועלת כ-13 שנה בקרב קהל היעד הישראלי וכעת בעלת 119 סניפים ברחבי הארץ מתוכם 14 כשרים.
חידוש משולש הביא לבידול שגרם להצלחתה העולמית של מקדונלד'ס (הסטוריה):
-הבעלים נפטרו מהמלצרים לטובת שירות עצמי בדלפק וזנחו תפריט ברביקיו בן
5 פריטים לטובת תפריט מוגבל שכלל רק תשעה פריטים.
-המסעדה הותאמה לייצור המוני של פריטי מזון פשוטים ומצומצמים במספרים עם תהליכי קו ייצור בהכנת המזון.
-הורדה משמעותית של מחיר כריך הבשר.(בעקבות שני המהלכים הראשונים).
הצלחתה של מקדונלד'ס נבעה מכמה סיבות עיקריות:
-מחיריו הנמוכים של המזון ברשת המסעדות.
פשטות ואחידות בהכנת המזון,בחירתו הגשתו וטעמו-במקדונלד'ס יכולים הקונים לבחור מתוך מגוון מצומצם ברור וידוע מראש של פריטים ,דבר שאפשר לקונים לבחור במהירות ובקלות את הפריטים הרצויים.
-אחידות סייעה גם בהורדת עלויות הכנת המזון במסעדה ובצמצום דרמטי של הצוות הנדרש לתחזוקה.
-שיטת זיכיון-מקדונלד'ס נהנית מאחוז קטן יחסית מהכנסות המסעדה שבזיכיון-שיטה זו אפשרה לחברה להתרחב במהירות רבה מאוד בסיכון קטן לחברה.
החזון של מקדונלד'ס להיות מסעדת המזון המהיר הבריאה והטובה ביותר,הנותנת שירות,איכות,ניקיון וערך היוצאים מן הכלל עבור לקוחותינו.
תמהיל המוצרים :
רוחב התמהיל- מנה עיקרית תוספות ארוחות קינוחים מוצרי ילדים אורך התמהיל- מק רויאל על גחלים ציפס(קטן,בינוני,גדול,ענק) סלט קליפורניה ענק עם ציקן סטייק+משקה גלידה בגביע המבורגר קטן ביג מק פוטטו(קטן,בינוני,גדול,ענק) סלט ק. עם בולגרית+משקה גלידה סנדיי שוקולד תות קרמל קריספי ציקן לילדים מק קבב ציקן מקנאגט'ס סלט ק. עם קריספי ציקן+מ גלידת פיצוץ ציקן סטייק לילדים צ'יקן סטייק מקלוני תירס סלט ק. עם טונה+מ פאי תפוחים מקלוני תירס קריספי צ'יקן מק דג רויאל+מ מילשייק וניל ציקן מק נאגטס מק שוארמה ביג מק+מ מק דג רויאל קריספי ציקן+מ מק שוארמה+מ מק קבב+מ מק רויאל+משקה סה"כ 7
4 7
5
5
סה"כ רוחב התמהיל- סה"כ אורך התמהיל- רמת החדשנות של החברה בישראל הנו גבוה וזאת משום שישראל היא היחידה ברשת מקדונלד'ס שמוכרת המבורגרים הנצלים על גחלים.
בשנת 1998 החליטה הרשת בארץ לשנות את שיטת הצלייה הנהוגה בעולם. המטרה הייתה להתאים את ההמבורגר להעדפותיו וצרכיו של הלקוח הישראלי.
השינוי הזה גרם למהפך בשוק ההמבורגרים בישראל והציב את מקדונלד'ס כמובילה בנתח שוק זה.
כמו כן שינוי נוסף נעשה בהוספת מוצרים דיאטטיים כגון סלט קליפורניה ענק שהוכנס לרשת בעקבות תביעות אזרחים ,דרישות הלקוח למוצרים מופחתי קלוריות ובריאותיים.
חיזוק נוסף לרמת המעורבות הגבוהה של הצרכן ניתן ע"י כך  שהחברה קיבלה ביקורת מעל לשנה על מוצריה שהוגדרו כרעילים והדבר אף תועד בסרט תיעודי בנושא שהוצג בטלוויזיה.
לכן בעקבות זה  מקדונלד'ס כיום ממוקדים בבריאות הצרכנים דרך שיפור מוצריהם מבחינה בריאותית.
החברה הינה ממוקדת בלקוחות וזאת משום שדרך התחברות מלאה לצרכיהם היא יודעת להעניק לו מענה אידילי ובכך מחזקת ומגדילה את פלח השוק  שלה באופן יציב –