סמניריון בניהול אסטרטגי גורמי מפתח בהצלחה של בריתות אסטרטגיות בין חברות היי-טק ישראליות אוניברסיטה הפתוחה

מוסד לימוד
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 7192
מספר מקורות 23

תקציר העבודה

פרק
1 .      מבוא

3 -7
2 .      סקירת ספרות 7-21
3 .      דיון וניתוח
2 2-
5
4 .      סיכום, מסקנות והמלצות
2 5-27
5.      ביבליוגרפיה
2 8-29
מבוא לעבודה- עבודה זו הינה עבודה עיונית המנסה להתמודד עם השאלה מהם הגורמים להצלחת ברית אסטרטגית, עבודה זו אינה מכסה את כלל הגורמים היכולים לסייע לברית שכזו וכמו כן המסקנות  המובאות בסוף עבודה זו יונקות בעיקר מן המקורות עליה הסתמכה העבודה ואינן תוצר של עבודה מחקרית-אמפירית.
כמוכן, במסגרת עבודה זו נתמקד בחברות עסקיות בענף ההיי-טק הישראלי (שהינו שוק המאופיין במחזור מהיר), לכן ייתכן וחלק מהמסקנות לא יהיו רלוונטיות לענפים אחרים.
בריתות אסטרטגיות בין חברות (היט ואחרים, 2005) הן למעשה שותפויות בין חברות לצורך חיבור המשאבים, היכולות ויכולות הליבה לצורך השגת מטרות משותפות בתחומי אותם הארגונים כמעט מדי יום אנו יכולים לקרוא על ברית חדשה שנכרתה בענף ההיי-טק, כצעד אסטרטגי של אותן חברות.
למעשה בתחום הרכישות והמיזוגים פחות מ 20% זוכים להצלחה (היט, ואחרים, 2005).
נתון נוסף מתחום האסטרטגיה השיתופית מעלה כי שני שלישים מ"הזוגות הנשואים" נתקלים בקשיים חמורים בשנתיים הראשונות ו-70% "מתגרשים" העבודה הוגשה ע"י סטודנטית לתואר I באוניברסיטה הפתוחה במסגרת הקורס ניהול אסטרטגי ב08
ציון העבודה 92
מקורות אקדמיים רלבנטיים:23
אורך העבודה 30 עמודים העבודה בפונט 14