נשים מוכות מהמגזר הדרוזי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 11301
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

מחקר זה יתמקד באלימות של גברים נגד נשים בחברה הדרוזית. אנסה לעמוד על דרכי ההתנגדות של האישה לתופעת האלימות, עלינו להבין שהברה הדרוזית בישראל, משולה לחברה פטריארכאלית.
האי שיווין בין גברים לנשים בחברות אלה, שהוא תוצר של מבנה זה, הם בעיה שורשית ומרכזית, אם כי לא בלעדית, העומדת ביסוד האלימות של גברים נגד נשים בתוך המשפחה הדרוזית ובמשפחות מחברות פטריארכאליות אחרות.
בו בזמן , אותה בעיה היא המגבילה את היכולת, ואפילו את הנכונות של רבדים וגורמים רבים בחברה לסייע לנשים הנופלות קורבן לאלימות המופעלת נגדן במשפחה.
חאג' יחיא (2005) טוען, שחוסר שיווין וסקסיזם בחברה הדרוזית בישראל יוצרים אלימות. גברים משתמשים באלימות נגד בנות זוגם כדי לשמר ולחזק את מעמדם במשפחה וכדי להשיג ולשמר את הפריבילגיה שמקנה להם חברה פטריארכאלית מעצם היותם גברים.
אין ספק כי האלימות נגד נשים היא פגיעה בזכויות האדם הבסיסיות שלהן. לאי שיווין בין המינים בחברות פטריארכאליות כגון החברה הדרוזית בישראל, יש שורשים במבנה הכלכלי, החברתי, הדתי, הפוליטי והחינוכי בתוך החברה והמדינה.
חשוב לציין שאין ברצוני לערוך הכללה על כל החברה הדרוזית, תופעת הנשים מוכות נמצאת בכל הדתות, שכבות, גילאים, מצב סוציו אקונומי והשכלה.
תוכן:
מבוא –3
רקע תיאורטי –…5-4
סקירת ספרות –..7-6
מעמדה של האישה הדרוזית –8
מבנה המשפחה בחברה הדרוזית …9
תהליכי שינוי בחברה הדרוזית -11-10 דרכי התנגדות של האישה הדרוזית –…11
שיטת המחקר –.12
הליך המחקר –..13-12
אופן ניתוח הממצאים .13
ממצאים …19-13
דיון –20 ביבליוגרפיה –..22-21
נספחים -43-23