המורה כמנהיג וכמחנך

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 95
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2373
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

בעבודה זו אדון בתוצאות שאלונים שהעברתי בקרב עשרה תלמידי אקדמיה (שש ממין נקבה וארבעה ממין זכר) ושלושה מורים. שאלון התלמידים מביא פירוט של 22 מאפיינים החיוניים לדמותו של מורה טוב. הנשאלים נתבקשו לבחור את שמונת המאפיינים הראויים והחשובים ביותר לדעתם. שאלון המורה בודק האם מורה טוב חייב להיות מנהיג של תלמידיו. את תוצאות השאלונים אנסה לנתח באמצעות מאמרם של זילברשטיין וכץ (1998) ובאמצעות מאמרה של פרי (2006).
החלק השני של העבודה יתמקד במאמרו של רוני אבירן "לתפוס ראש גדול" (1994), לפיו העידן הפוסט-מודרני בו אנו חיים, שונה משמעותית מהעידן המודרני שקדם לו. הפוסט-מודרניות מביאה עימה משב של פלורליזם, טשטוש גבולות ברורים, המובן הופך ללא מובן מאליו וכמובן- החומריות היא עצם קיומנו. עידן זה הביא כמובן לשינוי מהותי בתפיסת החינוך בכלל ובמערכת החינוך בפרט. רוני אבירם (1994) כותב במאמרו על השינויים שהחברה והחינוך עוברים ומציע מספר פתרונות, עליהם אעמוד בהמשך.