מחלבת טרה משיקה את מותג הפרימיום האירופי “Muller” ונכנסת לשוק היוגורטים בישראל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4657

תקציר העבודה

תמצית מנהלים שחקן בינלאומי חדש מצטרף אל שוק מוצרי החלב בישראל.
מחלבת טרה משיקה את מותג הפרימיום האירופי מולר ונכנסת לשוק היוגורטים בישראל, הנשלט ברובו על ידי שתי שחקניות – תנובה עם המותג יופלה ושטראוס עם המותג דנונה, המהווים 90% משוק היוגורט בישראל.
מנכ"ל טרה, ארן אלסנר, מאמין שיש מקום לשחקן שלישי בקטגוריית היוגורט, ומסביר את ייחוד מוצרי מולר מיתר היוגורטים בשוק:
"המוצרים מכילים פירות טבעיים המיוצרים בתהליך ייחודי המשמר את איכות הפירות, ואינם מכילים חומרים משמרים וצבעי מאכל. בנוסף, אנחנו מקפידים על 30% פרי במוצר והפרי מגיע למעלה ולא בתחתית האריזה, כמו ביתר היוגורטים".
אלסנר מוסיף כי "באירופה יש בין 8 ל-10 שחקנים בשוק היוגורט ואין סיבה שלא יתווספו שחקנים לשוק זה גם בארץ.
בכוונתנו להביא לשוק הישראלי הרבה חדשנות תחת המותג מולר בשנתיים הקרובות, ועם הזמן להפוך לשחקן משמעותי ולגורם ייחודי ואיכותי בתחום מוצרי החלב בישראל".
תוכן עניינים
המצב השיווקי הנוכחי 4
הגישה השיווקית. 4
השלב במחזור החיים. 4
תאור המוצר על פי מרכיבי תמהיל השיווק. 4
אסטרטגיית הבידול ומיצוב. 8
תיאור סביבת המיקרו 8
תיאור סביבת המאקרו 11
ניתוח הזדמנויות SWOT. 11
ניתוח הסביבה הפנימית. 11
ניתוח הסביבה הפנימית. 12
הגדרת יעדים.. 13
האסטרטגיה השיווקית.. 13
תוכנית פעולה. 15
אמצעי בקרה. 15
דברי סיכום.. 16
    המצב השיווקי הנוכחי חברת טרה פועלת בתחום מוצרי החלב בישראל ,היא נשלטת ע"י החברה המרכזית למשקאות קלים. כיום, בעיני הצרכן הישראלי ,טרה נתפסת כמותג חלש שאין לו שום נכסיות.
טרה היא שחקנית שלישית בגודלה שמחזיקה בנתח כספי של 6% בלבד מהשוק מוצרי החלב,ו-1% משוק היוגורט,לעומת שתי הענקיות, תנובה ושטראוס, המחזיקות במותגים בינלאומיים חזקים – יופלה ודנונה.טרה עומדת בפני החלטה האם להיכנס לשוק היוגורטים בישראל, שוק שהוא מאוד תחרותי הנשלט ברובו על ידי שתי שחקניות – תנובה עם המותג יופלה ושטראוס עם המותג דנונה, המהווים 90% משוק היוגורט בישראל .שוק מוצרי היוגורט הוא הרביעי בגודלו בשוק החלב בישראל והסתכם במיליארד שקל ב-2008 (לפי נתוני סטורנקסט).קטגוריית היוגורט עם פרי מהווה 40% מכלל שוק היוגורט,וטרה מכוונת לשוק הזה. בטרה החליטו, כאמור, להכניס את המותג “מולר" לארץ באופן הדרגתי. בשלב ראשון בקטגוריית היוגורט עם פרי,תשיק יוגורט ביו עם קציפת פרי במגוון טעמים אחרי היוגורט בטעמים יגיעו לארץ גם מוצרים יוגורט עם אחוזי שומן מופחתים הגישה השיווקית המאפיינת את פעילות חברת טרה היא גישת ניהול השיווק.טרה הקטנה,שסובלת מהפסדים נכנסת לשוק קשה בו היא תצטרך להיאבק מול שתי ענקיות,תנובה ושטראוס.טרה עשתה מחקרי ובדיקות שוק היוגורט עשתה עבודות הכנת חוץ והפנתה אותם כלפי פנים.טרה הבינה שהיא חייבת מותג חדש ולא מותג "טרה" בשביל לחדור לשוק היוגורט.
טרה,מקווה שהמותג הבינלאומי "” Muller יעביר את החברה לפסי רווחיות,על מנת להשיג את המטרה,טרה צריכה להתמקד בהגדרת צרכים ורצונות של שוקי המטרה ובסיפוק שביעות רצונם של צרכנים ביעילות רבה. השלב במחזור החיים בה נמצא מותג "Muller" בישראל הוא שלב סוף החדירה ותחילת הצמיחה,שלב הצמיחה מתאפיין בקליטה מהירה בשוק תוך גידול במכירות ושיפור ניכר ברווחים.
לעומת זאת ,בעולם,המותג "Muller" נמצא בשלב בגרות המתאפיין בהאטה של מכירות וקליטה מלאה בקרב מרבית קוניו בכוח בבריטניה, גרמניה ואיטליה. תאור המוצר על פי מרכיבי תמהיל השיווק מרכיב המוצר בתמהיל -.