נכסיות מותג, הוגנות מחיר ורכישה חוזרת

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 13854
מספר מקורות 67

תקציר העבודה

הצעת מחקר בנושא הקשר בין נכסיות מותג, הוגנות מחיר ורכישה חוזרת למותג אנרג'ייזר The Relationship between brand equity, fair price & repurchase intention to the Energizer brand תוכן עניינים
נושא                                                                                                     עמוד הצגת החברה                                                                                         3
הבעיה העסקית                                                                                      4-5
שאלות ומטרות המחקר                                                                          6
סקירת ספרות התנהגות צרכנים                                                                       7-10 רכישה חוזרת                                                                            11-13
נכסיות מותג                                                                              14-20 נאמנות מותג                                                                              21-22
מודעות מותג                                                                             23-24
איכות נתפסת                                                                           
5 -26
איכות שירות נתפסת                                                                  27-29
אסוציאציות מותג                                                                      30-31
הקשר בין נכסיות מותג ובין כוונות רכישה חוזרת                                    33
תפיסת הוגנות מחיר                                                                   34-35
הקשר בין תפיסת הוגנות מחיר ובין כוונות רכישה חוזרת             36
רציונל המחקר                                                                                       37-38
מודל המחקר                                                                                         39
השערות המחקר                                                                                                40 משתני המחקר                                                                                       40-42
אוכלוסיית המחקר                                                                                 43
מערך המחקר                                                                                        43
כלי המחקר                                                                                           44
הצעה לעיבוד הנתונים                                                                            45
סטטיסטיקה תיאורית                                                                            46
סטטיסטיקה הסקתית                                                                            46
מגבלות המחקר                                                                                     47
נגישות לנושא המחקר והמידע                                                                 47
ביבליוגרפיה                                                                                          48-50                        
1 . הצגת החברה       חברת אי.גיל כרמל הינה יבואנית ומשווקת בלעדית של סוללות אנרג'ייזר בישראל. החברה קיימת משנת 1978 כשבשנים הראשונות עסקה בממכר סוללות לשעונים ומחשבונים. שיווקו של המותג אנרג'ייזר בישראל החל בשלהי 1994, כשבאותה תקופה אופיין השוק בשחקן עיקרי דורסל ששלט בשוק ביד רמה עם כ-70% נתח שוק של סוללות האלקליין במדינת ישראל. מהלכים שיווקיים שונים שביצעה חברת אי.גיל כרמל בשנים האחרונות, הביאו את המותג אנרג'ייזר בשנת 99 להיות המוביל בשוק הסוללות עם נתח שוק של 48% מול 37% של דורסל כך שהשוק מאופיין בשנים האחרונות כשוק שבו שני שחקנים עיקריים אנרג'ייזר ודורסל.
מקום מושבה של החברה הינו בטירת הכרמל, שם יושבת ההנהלה, התפעול ומחסני החברה ומשם משווקת החברה באמצעות חברת משלוחים את הסוללות לכ-8,000 נקודות מכירה. הפצת הסוללות מחולקת באופן כזה שאי.גיל כרמל משתמשת בחברת דנשר כערוץ הפצה לשוק המזון, הקוסמטיקה והפארמים, (חברת דנשר הינה חברת הפצה מהגדולות בארץ המתמחה בהפצה ושיווק מוצרי צריכה בעיקר לשוק המזון) ואי.גיל כרמל מפיצה באופן ישיר בעזרת אנשי המכירות את הסוללות לכל החנויות והרשתות המוגדרות כלא מזון כגון:
הום סנטר, אופיס דיפו, אייס, חנויות אלקטרוניקה וחשמל, כלי כתיבה, צעצועים, צילום, טמבוריות וכו' ובלקוחות אלו אתמקד בעבודת מחקר זו.
החברה עוסקת בשיווק והפצה של מספר מוצרים נוספים ביניהם:
כלי עבודה חשמליים, כלי עבודה ידניים, מוצרים וציוד למוסכים, פנסים, מטענים וסוללות אך עיקר פעילותה מתמקד בשיווק סוללות ופנסים וכתוצאה מכך רווחיה. בשנה האחרונה חלו שינויים רבים בסביבה הארגונית של ענף הסוללות במדינת ישראל בכלל ובסביבה הארגונית של חברת אנרג'ייזר בפרט. בין השינויים אותם ניתן למנות:
א.      רכישת 50% מבעלות החברה על ידי חברת דנשר.
ב.      עזיבה מרצון של חלק מעובדי החברה (ביניהם אנשי מכירות ותיקים).
ג.        כיווץ ארגוני באי.גיל כרמל המתבטא בצמצום רחב היקף של כוח האדם בחברה.
ד.      ירידה דרמטית ברווחיות החברה בעקבות מלחמת מחירים קשה בענף.
ה.      ניסיונות חדירה של מתחרים חדשים לענף.
שינויים אלה ואחרים מחייבים את החברה להתאים עצמה ולבדוק את השפעת השינויים על לקוחותיה, ספקיה, ועובדיה ולוודא כי ליבת עסקיה לא תיפגע בעקבות כך.
החברה הייתה בבעלות פרטית עד לפני כשנה, אז כאמור נרכשה על ידי דנשר חברה להפצה ושיווק של מותגים בישראל. כיום לאחר השינויים מונה החברה -70 עובדים ו-5000 נקודות מכירה בכל רחבי הארץ.                                             תרשים ערוצי ההפצה של חברת אי.גיל כרמל: