תפיסות סטודנטים את השימוש בריטלין -עמדות בעד ונגד

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 7554
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

החוג ללימודים הרב תחומיים תפיסות סטודנטים את השימוש בריטלין – עמדות בעד ונגד מוגש במסגרת הקורס מיומנויות אקדמיות שנה"ל תשס"ח      תאריך הגשה: יולי 2008                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   תוכן עניינים
                                                                                                                                                                                                     תקציר. 2
הקדמה.. 3
1 . מבוא. 4
2 .
סקירת ספרות.. 5
2 .1.
הפרעות בקשב ובריכוז – הגדרה.. 5
2 .2.
הפרעת קשב וריכוז בבוגרים ומבוגרים.. 7
2 .3
ריטלין והטיפול באמצעות ריטלין 8
2 .4.
התפיסות השונות לגבי השימוש בריטלין 10
3 .
השערות.. 13
4 .
מתודולוגיה.. 14
5.
ממצאים.. 15
5.1.
מאפיינים.. 15
5.2.
שיקולים לשימוש או אי שימוש בריטלין 15
5.3.
השפעות הריטלין 15
5.4. ידע לגבי תופעות הלוואי של התרופה.. 16
5.5.
השקפות, תפיסות ועמדות לגבי לקיחת ריטלין 16
6 . דיון 18
7.
סיכום.. 21
רשימת מקורות.. 23
נספח א. 24
נספח ב.
5 תקציר מחקר זה עוסק בשימוש בריטלין  ובעמדות כלפי השימוש בו. הריטלין ניתן לשם טיפול בהפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות, והוא התרופה הנפוצה ביותר כיום לטיפול בהפרעות אלו. תרופה זו מאפשרת את מיקוד הקשב למשך מספר שעות. ישנו ויכוח מתמשך לגבי אופי השימוש בה. התרופה מעוררת עיסוק תקשורת רב שנים רבות. עמדת המתנגדים לשימוש בתרופה הינה כי תרופה זו משפיעה לרעה בשל תופעות הלוואי שלה. מנגד, התומכים בשימושה טוענים כי התרופה מביאה למיקוד הקשב, ממריצה את כוחות הריסון העצמי ומביאה לאיזון ושליטה עצמית. המחקר הנוכחי בדק את העמדות והתפיסות האישיות של קבוצת סטודנטים לקויי למידה במכללת תל חי לגבי השימוש בריטלין. כלי המחקר הינו ראיון אישי, אשר אפשר שיחה בעלת אופי נינוח ואישי עם הנבדקים. המחקר כלל שישה סטודנטים.
מתוך המחקר עלה כי לא נמצאה דעה משותפת ואחידה בין כל הנבדקים בהתייחסותם לנטילת התרופה. התשובות מצביעות על כיוונים שונים של דעות ותפיסות לגבי נטילת ריטלין, כאשר הרוב המכריע הצביע על יחס דו- ערכי לגבי השימוש בתרופה. המסקנה העולה מתוך המחקר היא כי השימוש בריטלין הינו שנוי במחלוקת, על כן מומלץ לכל המעוניין להתחיל ליטול את התרופה לרכוש מידע בנושא וכן לבדוק את היתרונות והחסרונות של השימוש בה.