השפעת הבדלי תרבות וסגנונות ניהול על ביצועי מיזמים בסין

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 6541
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

                                                                      אוקטובר 2009
השפעת הבדלי תרבות וסגנונות ניהול על ביצועי מיזמים בסין ניהול בינלאומי מס' קורס:10517
מבנה העבודה:
מבוא:  פרק 1:
אציג את שאלת המחקר, אגדיר מהו מיזם משותף יתרונותיו וחסרונותיו בפעילות הבין לאומית, אגדיר חסמים והבדלים תרבותיים המשפיעים על חברות רב לאומיות.
פרק 2:
אסביר ע"פ המאמרים על סין – התרבות בסין והשפעתה על סגנון הניהול הופשטדה ומיקום סין ע"פ המדדים.
פרק 3:
אסביר על מיזמים משותפים – אפקטיביות, סיכונים, מדינות שניסו או רצו להיכנס לסין ע"י מיזמים משותפים – הצלחה וכישלון.
פרק 4:
בפרק זה אצור חיבור ע"פ המאמרים בין המיזמים המשותפים לבין כניסתה של חברה רב לאומית לסין (אראה כיצד החסמים התרבותיים וההזדמנויות הכלכליות באים לידי ביטוי במיזמים משותפים אלו),והשפעתם  על סגנונות הניהול וההתמודדות עם קונפליקטים  והצלחת החברות בהתמודדות עמם.
פרק 5:
בפרק זה ארשום סיכום והמלצות לחברה הרב לאומית לפני כניסתה למיזם משותף בתוך/ עם סין.                                                                    פרק 6:
ביבליוגרפיה. תוכן עניינים ראשי פרקים :                                                                                            עמוד מבוא
–4
פרק 1.:מיזם משותף ..6
פרק 2: התרבות בסין וסגנונות  הניהול –…10 פרק 3: אפקטיביות וסיכונים במיזמים משותפים: 15
פרק 4: השפעת התרבות על הצלחות וכישלון המיזם –…18
   סעיף  4.1:. השפעות התרבות על הניהול בסין: ..18
   סעיף 4.2:.. הצלחה וכישלון המיזם -.23
פרק 5: סיכום והמלצות –
5 פרק 6 :ביבליוגרפיה -27
מבוא: בסוף המלחמה הקרה רוב מדינות מזרח אירופה החלו להתעורר מהאשליה הקומוניסטית ופנו לכיוון המערב המתועש, לכיוון ההון, הטכנולוגיה וכוונתם הייתה לבנות מחדש את כלכלת ארצם …אפילו סין שנודעה כ"האריה הישן" התעוררה והחלה במדיניות הדלת הפתוחה המספקת למשקיעים זרים רבים הזדמנויות נפלאות להיכנס לשוק הפוטנציאלי הגדול בעולם. במשך שנים רבות שמרה כלכלת סין על מדיניות כלכלה סגורה, שהתבססה על חקלאות ותעשייה מקומית, כלכלת סין השתנתה ב- 30 השנים האחרונות ממערכת מתוכננת, מרכזית שהייתה במידה רבה סגורה למערכת מסחר בין לאומית, לשוק מונחה כלכלה שבמהירות גדל ומטרתו היא כלכלה עולמית.
הרפורמה החלה בשנות ה- 70, רפורמה זו הייתה מתוכננת לשלבים שמוציאה את קיבוץ החקלאות ומכוונת לשחרור הדרגתי, ביזור סמכויות, הגדלת האוטונומיה של היוזמה, התפתחות המלאי של השוק, ופתיחת הסחר עם הזרים וההשקעות.
בין השנים 1979 ו-2002 ממשלת סין הסכימה על כמות של 180,405 מיזמים משותפים, עם הון של 419.8 ביליון דולר אמריקאי, מרבית מ-500 החברות בעלות ההון ויוזמות זרות, בעלות יותר ממאה מיליון דולר אמריקאי שנתי במכירות, השתתפו בהקמה של מיזם משותף אחד לפחות בסין.  סין ביצעה את הרפורמה בכלליות, שכולל  מכירת חלק זניח של מניות בבנק הגדול בסין להשקעות זרות ומכירת חלק זניח ממניות הזיקוק לסחר חליפין, במשך הזמן הבינה סין שההתייקרות המצטברת של המטבע שלה גדל לעומת הדולר האמריקאי ונובע מהעובדה כי שווי כוח הקניה שלה גדל והתוצר הלאומי הגולמי גדל משנת 1978.
כלכלת סין משנת 2008 נחשבת שנייה בגודלה בעולם לאחר ארה"ב, אך בהתאם למספר התושבים במדינה (תוצר לאומי גולמי לנפש) עדיין בעלת הכנסה ממוצעת נמוכה. כאשר סין הנציחה את יום השנה ה- 30 לרפורמה, השוק העולמי היה מצוי בשפל כלכלי והתחיל להקטין את דרישות הזרים ליצוא הסיני בפעם הראשונה, הממשל הבטיח את המשכיות הרפורמה והדגיש את הצורך בהגדלה פנימית של צריכה כדי להפחית את התלות של סין בייצוא הזר וזאת על מנת שהתוצר הגולמי שלה יגדל.
ממשלת סין מתמודדת עם הרבה אתגרים בכלכלה הכוללים: גידול במקומות העבודה, הקטנת השחיתויות בעסקים, מניעת הרס סביבתי וסכסוך חברתי הקשור לכלכלה המשתנה במהירות. השינוי הכלכלי היה מהיר יותר במחוז החוף מאשר בפנים סין, בקירוב ל- 200 מיליון עובדי חקלאות והנתמכים על ידם שינו את מקום מגורם כדי למצוא מקום חדש לעבודה.
סין הינה  שוק אטרקטיבי ביותר להשקעות, כדי לחדור לשוק זה חברות צריכות להתמודד עם קשיים וחסמים תרבותיים המוביל לשאלת המחקר הנוכחית אשר תבחן את החסמים וההזדמנויות התרבותיות וסגנונות הניהול המצויים בכניסת מיזמים בינלאומיים לסין?
שאלת המחקר: מה הם השפעות התרבות והשפעות סגנון הניהול השונים על ביצועי מיזמים משותפים בסין משתני המחקר:
משתנה /ים  בלתי תלוי :א: הבדלי תרבות                                 ב: סגנונות ניהול משתנה/ים תלוי/ים: ביצועי מיזמים משותפים בסין מטרת העבודה:
במסגרת עבודה זו אסקור מאמרים שנערכו בנושא ואבחן את הבדלי התרבות וסגנונות הניהול המשפיעים על חסמים תרבותיים והשפעתם על ביצועי המיזמים המשותפים בסין.