תוכניות ריאליטי:בדילמת מוסר ועסקים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 5861
מספר מקורות 28

תקציר העבודה

ינואר 2010 עבודה סמינריונית:
בקורס: "מוסר בעסקים" מס' קורס: 10523
תוכניות ריאליטי:
בדילמת מוסר ועסקים.
מבנה העבודה:
מבוא: בפרק זה הציג בכלליות את תוכניות הריאליטי וההשפעות על החברה.
 פרק 1:
בפרק זה הסביר על ההיבט ההיסטורי שגרם לעליית תוכניות הריאליטי ובנוסף הסביר על ההיבט הכלכלי לקיומם של תוכניות אלו.
פרק 2:
בפרק זה הסביר על נזקי הריאליטי, השפעת הצפייה המרובה על בני נוער לרוב. פרק 3 :
3.1: הבעיות המוסריות העיקריות שעשויות להתקיים מצפייה בתוכניות  הריאליטי.
3 .2: ההיבט החוקתי: היבט זה מתייחס לריסון החיצוני משפטי.
פרק 4 :
בפרק זה אסכם את מגבלות הריסון החיצוני והפנימי המשפיעה על חברות התקשורת. פרק 5 :
בפרק זה ארשום סיכום למאמר ולפעולות שצריך לנקוט בהן.
פרק 6:
ביבליוגרפיה. תוכן עניינים ראשי פרקים :                                                                                               עמוד:
 מבוא/ הקדמה -4
פרק 1: היבט היסטורי –5
         ההיבט הכלכלי –.7
פרק 2: נזקי הריאליטי –9
פרק 3: ההיבט המוסרי/ חוקתי –..12
סעיף  3.1: ההיבט המוסרי …12
סעיף  3.2: ההיבט החוקתי –15
פרק 4: מגבלות הריסון החיצוני/ פנימי …19
מגבלות הריסון החיצוני -…19
מגבלות הריסון הפנימי -…22
פרק 5:סיכום -23
פרק 6: ביבליוגרפיה –..24
מבוא:
לחץ על כל אחד ממנועי החיפוש (גוגל, מוזילה וכו'…), רשום את המילים 'תוכניות ריאליטי' או רק 'ריאליטי' ותמצא אלפי אתרים וכתבות בנושא.
קונספט הריאליטי הינו עצום, תוכניות אלו נצפות, משוחחים עליהן, מבקרים אותן… ע"י מיליוני אנשים ברחבי העולם, חלק מביקורות אלו משוכנעים שהאח הגדול, הישרדות ושולטי הדרכים מייצגים טרנד מאוד שלילי בכך שמצגים את חייהם הפרטיים של המתחרים, חלק אפילו רואה ומקביל זאת לפורנוגרפיה, המוטיב המרכזי המרומז הוא על יסוד ההשפלה והקלון.
זהו חלק מהטרנד הכללי בתרבות שלנו לקראת המעבר של יצירת הפרטיות לפומביות. תוכניות הריאליטי החלו בארה"ב בשנות השבעים.
בראשית דרכה תוכנית הריאליטי הוכרה כתוכנית עובדתית, תוכנית העוסקת בתוכן תיעודי הנועד להגביר את מודעות הציבור למגוון נושאים חינוכיים במטרה לצור לחץ על הממשלה ושינויים בחברה, ברבות השנים תוכנית הריאליטי הפכה לכלי שליטה על החברה כולה בהעדר הדאגה החברתית מוסרית.
הריאליטי צמח במהירות כקצה התרבות הפופולארי ועדיין לא ברור מהו הקצה או הגבולות של הסוג הנ"ל.
תוכניות הריאליטי אמנם החלו מתוך אידיאולוגיה חינוכית אך בו בעת כשהתעשייה החלה להבין עד כמה הרווחיות של תוכניות אלו עצומה שכן עלויות ההפקה זולות משמעותית רייטינג עצום המאפשר מכירת פרסומות וכיו"ב וכתוצאה מכך החלה לטפח ז'אנר זה.
במאמר זה נתייחס לריאליטי וננסה להצביע על כך שהשימוש במשתתפים על מנת למקסם רווחים מתבצע בצורה שאיננה מוסרית ולעיתים אף שוכחים שמדובר בבני אדם.
העבודב בפונט 14