איסוף מידע עסקי על מתחרים- מודיעין עסקי וריגול תעשייתי, היבטים מוסריים.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1928
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תוכן עיניינים:
פרק א': מבוא- מהו מודיעין עסקי ומהו ריגול תעשייתי.
פרק ב': בחינת ההיבט החוקי- דיון במהו הגבול בין איסוף מידע לגיטימי לריגול תעשייתי מההיבט החוקי.
פרק ג': בחינת ההיבט המוסרי- דיון במהו הגבול בין איסוף מידע לגיטימי לריגול תעשייתי מההיבט המוסרי.
פרק ד': ניתוח אירועים-  טיפולוגיות בהן חל ריגול תעשייתי.
נושא העבודה: איסוף מידע עסקי על מתחרים- מודיעין עסקי וריגול תעשייתי, היבטים מוסריים.
איסוף מודיעין עסקי כולל דרכים רבות ומגוונות החל מאיסוף מידע לגיטימי ממקורות ציבוריים כגון פרסומים, דוחות שנתיים, מעקבים ותצפיות ועד לדרכים מפוקפקות יותר, לא מוסריות ולעיתים אף לא חוקיות הכוללות האזנות סתר, יירוט דואר אלקטרוני, התחזות וגניבת סודות מסחריים – פעולות אשר הופכות מאיסוף מודיעין לגיטימי לריגול תעשייתי בלתי חוקי.
בעבודתי אנסה להציג את הגבולות המוסריים והחוקיים בין איסוף מידע לגיטימי לריגול תעשייתי ואפרט את הגורמים ההופכים איסוף מידע שכזה לריגול תעשייתי.
שאלת המחקר:
מהו הגבול בין איסוף מידע לגיטימי לריגול תעשייתי בקרב חוקרים שונים?