אני מאמין החינוכי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 584
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

מבוא
למחשבת החינוך עבודת סיכום סמסטר א' במסגרת הקורס סמסטר א' תש"ע, 2010 מה הוא המאמין החינוכי עבורנו?
בעבודה שלנו החלטנו להתמקד בשתי גישות שלדעתנו אחת עם השניה הם השילוב המושלם להצלחת התלמיד. אנחנו מזדהות עם השיטה הזאת מפני שהיא פתוחה וזה נותן מקום לילד וככה הוא מרגיש יותר חופשי להגיד דברים שאולי בגישות אחרות לא היה משתף פעולה כמו למשל בשיטות שבהן יש אוירה מתוחה ורשמית הגישה הראשונה היא הגישה ההומניסטי המדברת על הילד כמרכז העיניינים. בה כל ההיבטים בתהליך ההוראה והלמידה מדגישים מעל לכל את חירותם, ערכם, כבודם, ויושרם של בני אדם. וביתר פירוט, החינוך ההומאניסטי מקבל את צריכיו ויעדיו של הלומד ומפתח חוויות ותוכניות הקשורים ליכולתו הייחודית. מקדם את המימוש העצמי ושואף לפתח אצל כל אדם תחושה של התאמה אישית. מפתח את רכישת המיומנויות הבסיסיות הדרושות לחיים בחברה רב תרבותית, לרבות מיומנות אקדמית, אישית, בינאישית, תקשורתית וכלכלית. מערב את התלמיד אישית כהחלטות ובמעשים חינוכיים (לשם כך הוא משתף תלמידים בתהליכי חינוכם על ידי מעורבות דמוקראטית בכל דרגות הביצוע). מכיר בעליונות של …
העבודה כוללת עמוד אחד, ללא מקורות