עיצוב ושיווק שירותים

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 3640
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תקציר מנהלים חברת פלאפון החלה את דרכה בשוק הסלולר כחברה יחידה וכמונופול. המשבר הראשון אותו עברה חברת פלאפון החל היה בין השנים 1998 ל – 1999, הרשת האנלוגית המיושנת של החברה קרסה – עבריינים פרצו את הרשת וגנבו מהחברה שיחות. עוד בטרם הצליחה החברה להתאושש ממשבר זה, פרץ משבר נוסף ובשנת 2001, פלאפון הפסידה 158.6
מיליון ₪. בתחילת הדרך, בעלי המניות בחברה היו בזק ומוטורולה, אולם עם הזמן מניות מוטורולה נמכרו לקבוצת שמרוק. בשנת 2001 פלאפון נכנסה לשיתוק ניהולי. יו"ר הדירקטוריון הודיע כי אין לא אמון במנכ"ל והמנכ"ל הוחלף ולאחריו כל צמרת הניהול בחברה.
משבר זה התרחש בזמן שהחברה התכוונה להחליף את אסטרטגית "נתח שוק" ל"אסטרטגית רווח".  החברה התמהמה בתהליך קבלת ההחלטות ובעוד שפלאפון דרכה במקום, המתחרות – סלקום ופרטנר, תכננו את המהלכים הבאים והצליחו למצב עצמם בקטגוריות שוק מוגדרת. עבודה זו עוסקת בניתוח חברת פלאפון. תחילה יוצג מצב החברה, לאחר מכן יבוצע ניתוח על  מיצוב החברה במרחב התחרותי על פי המימד החיצוני, הפנימי ומימד הזמן, היבטים אסטרטגים, היבטים טקטיים, תפיסת הערך המצוי והרצוי והצעת פרספקטיבה אסטרטגית במודל לאיכות השירות אשר עיקריה הטמעת שירות לקוחות. לבסוף הוצעה אסטרטגיה חדשה לחברה פלאפון העוסקת במעבר מהפרדיגמה הישנה לפרדיגמה חדשה הממוקדת במתן שירות איכותי ללקוח, שימור לקוחות לטווח ארוך, גיוס לקוחות חדשים ומיצוב מחדש תוך שילוב הערך ללקוח.  החברה תוגדר מחדש כחברה נותנת שירות ותתמקד ב – – .Total Service Offering תוכן עניינים
תקציר. 2
1 .            תאור החברה. 4
1 .            מיצוב החברה. 5
2 .1          מימד חיצוני 5
2 .2          מימד פנימי 6
2 .3          מימד הזמן 7
2 .4          אסטרטגיה. 7
2 .5          היבטים טקטיים.. 8
3         תפיסת הערך המצוי והרצוי 8
4 .
           פרספקטיבה אסטרטגית רעננה עבור פלאפון 11
ביבליוגרפיה. 13

1 .              תאור החברה רווחיות הכנסות החברה בשנת 2001 לא גדלו ועמדו על 882.5 מיליון ₪ הפסדי החברה בשנת 2001 עמדו על 158.6 מיליון ₪ מתחילת השנה.
קצב גידול פלאפון טענה כי גייסה 80,000 מנויים בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2001, דבר שלא עזר לה במאבקי השוק עם הרשתות האחרות מניות עד שנת 2001 המניות חולקו שווה בשווה בין בזק ובין מוטורולה. בשנת 2001, חברת מוטורולה מכרה את חלקה לחברת "שמרוק אחזקות" שליטה בשוק פלאפון הייתה הראשונה בשוק הסלולר והייתה מונופול עד כניסת סלקום בשנת 1995. מאז ועד שנת 2000, מעמדה של פלאפון נשחק וקשה לראות את סוף השחיקה.  נתח השוק עמד על: סלקום – 42.4% , פלאפון – 34.2% , פרטנר – 23.4%.
שירות לקוחות הקליטה בפלאפון אינה מכסה את כל הארץ בשל תשתית לקויה. לפלאפון יש את מספר האנטנות הקטן ביותר מבין שלושת החברות, כ – 700 אנטנות בלבד  לעומת כ – 1600 לסלקום ולפרטנר, מיעוט האנטנות גורם ל"חורים" בכיסוי. כמו כן, ברבעון השלישי של שנת 2001, הוחלפה מערכת החיוב (הבילינג), דבר אשר שיבש את שירות הלקוחות. מבנה ההנהלה עד שנת 1995, נוהלה פלאפון בקואליציות ובחלוקה שווה בין בזק למוטורולה ולכן לחברה לא היה "בעל בית". בשנת
2 001, מונה גלברד לאחר שאמנון נויבך הודיע שאין לו אמון במנכ"ל הקודם יגאל בר יוסף.  גלברד שהיה רואה חשבון בהשכלתו והיה מנכ"ל רשת הריבוע הכחול. לאחר פרישתו מרשת הריבוע הכחול, הקים את מיזם המסחר האלקטרוני XXL והמיזם נחל כישלון חרוץ וחוסל בשנת 2001.  המנכ"ל הקודם יגאל בר יוסף פוטר ועזב ללא תקופת חפיפה. גלברד נכנס לתפקיד בעזרת היו"ר נויבך שגם הוא היה חדש בתפקיד.
יש לציין שגלברד לא היה הבחירה הראשונה של נויבך. קדמו לו שלום מנובה – מקים חברת סלקום שסירב, מאיר סרברניק שניהל מיזם תקשורת בפולין, אולם מנכ"ל בזק לא הסכים למינוי והאחרון – רם בלינקוב מהאוצר שסירב גם הוא.
לאחר שנכנס לתפקיד  החליף גלברד את מרבית הצמרת הניהולית של פלאפון, כך שלבסוף כל הצמרת הניהולית הייתה ללא ניסיון.