עיצוב ושיווק שירותים

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 1981
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

סעיף א':ניתוח הארגון לפי המימדים סעיף ב':ההבטים העיקריים בפרספקטיבה האסטרטגית של הארגון סעיף ג':הליכי השיווק והממשקים הארגוניים המרכזיים בארגון סעיף ד': הערכים הדומיננטים בתרבות הארגון סעיף ה':תהליך השירות- סעיף א':ניתוח הארגון לפי המימדים פייגנבאום ועמיתיו הציעו ב 2003 לאתר שלושה מימדים במרחב התחרותי:
1 .מימד חוץ אירגוני
2 .מימד פנים ארגוני
3 .מימד הזמן במסגרת עבודה זו ננתח את חברת SWA על פי המודל הנ"ל:
1.חיסכון – החברה מתחייבת לספק את השירות הטוב ביותר במחיר הנמוך ביותר, החברה מציעה את מחירי הטיסה הנמוכים ביותר כמעט בכל השווקים. הם עשו זאת ע"י הארכת שעות הטיסה של כל מטוס לעומת המתחרים וכך מחיר עלות הטיסות ירד. כמו כן זמן השהייה של כל מטוס בשדה קצר בחצי מכל מתחרה, בנוסף במקום כרטיסי טיסה הנפיקו חשבונית טיסה דבר שהוזיל כל מושב ב-2$.
2.תחרות חזקה-החברה בחרה באסטרטגייה של התעלמות מהחברות האחרות בשוק, הם עשו זאת ע"י הורדת מחירי השוק ושמירה על מחירי שוק נמוכים יותר מהמתחרים. למרות מלחמת החורמה והורדת מחירים זמנית בחברות האחרות, תמיד מצאה את הפתרון להשיב מלחמה בתחרות ולהתעלות על מתחריה בשוק.
3.מותג זול-ביסוס חדשנות בנושא התמחור:טיסות מנהלים וטיסות נופש. החברה זיהתה שקיימים שני פלחי שוק אלה שיכולים לטוס ואלה שאינם יכולים להרשות לעצמם. כך ע"י אסטרטגייה של מחיר זול תפסה נתח שוק רחב ומהווה גורם מכריע בשוק זה.
4.טכנולוגיה בסיסית ואחידה- החברה משתמשת אך ורק בבוינג 737 ע"י כך כל אנשי הצוות והקרקע מתמקצעים על מטוס אחד בלבד והופכים למקצועיים יותר ומהירים יותר בתפעולו , מלאי החלפים קטן יחסית, מערכת ניהול המלאי פשוטה, מחיר המטוס יורד עקב היכולת לקנות יותר מטוסים מסוג אחד בלבד.
5.לקוחות- שולטת בלפחות 60% מנתח השוק, ע"י מדיניות המחירים האגרסיבית שלה. כמו כן החברה אוהבת להחשב כחברה מקומית בכל קהילה שהיא משרתת. לדוגמא: מטיסה עובדי הצלה לאתר הפיצוץ באוקלהומה סיטי, מטיסה מאות קשישים לבני משפחותיהם על בסיס מקום פנוי בלבד.
6.בטיחות/אמינות- נתפסת כחברה אמינה וזכתה בתואר חברת התעופה הבטוחה ביותר בעולם!!! הגיל הממוצע של צי המטוסים הינו 7.9 שנים, הצי הצעיר ביותר מבין חברות התעופה הגדולות. בנוסף רמת שביעות הרצון של הלקוחות בחברה הינה הגבוהה בענף-.