עבודה באסטרטגיה ,אסטרטגיה עסקית של "ישקר"

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 3062

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו עוסקת בחברת "ישקר" . ישקר הינה חברה השנייה בגודלה בעולם בתחום הכלים לעיבוד השבבי ובעלת מחזור מכירות של מעל מיליארד דולר בשנה. בעבודה זו אציג את האסטרטגיה של החברה אנתח את הסביבה העסקית של הפירמה בהמשך אנתח את התעשייה לפי מודל חמשת הכוחות של פורטר.
אנתח את החולשות, מקורות חוזק,הזדמנויות ואיומים לפי SWOT. אציג אילו נושאים אסטרטגיים עומדים בפני החברה. לאחר הניתוחים אביא מערכת המלצות לפירמה.
תוכן עניינים:
פרק 1 :תאור הפירמה ..4
פרק 2 :ניתוח סביבה לפירמה -..7
פרק 3 :ניתוח פנימי של הפירמה .16
פרק 4 :השוואה בין פרק 1 ל פרק 4 + סיכום והמלצות .21
ביבליוגרפיה –..22
פרק 1:
תאור הפירמה ישקר היא יצרנית של כלי חיתוך ייחודיים וחדשניים שבשימוש בתעשיות בהם משולבים תהליכי עיבוד שבבי בתהליך ייצור מוצרים ממתכת.
החברה נוסדה בשנת
1 952 ע"י התעשיין והיזם סטף וורטהיימר. החברה החלה לייצר כלים פשוטים (מולחמים) עבור תעשיית המתכת בארץ. מחברה מקומית בעלת מגוון מוצרים מצומצם, התפתחה ישקר לחברה גלובלית ודינאמית בעלת מגוון רחב ושלם של אפליקציות ומוצרי כלים ושימות לעיבוד שבבי. הפריסה הגיאוגרפית הבינלאומית של ישקר כוללת כ-50 סניפים (חברות בת  הפועלים כזרוע השיווקית של החברה בעולם).
בארץ מועסקים ב ישקר כ-2300 עובדים שהם 35% מסה"כ עובדים בחברה.
על הבעלים.
סטף נולד לפני 80 שנה בכפר קיפנהיים בגרמניה, סמוך לגבול הצרפתי, ועלה לארץ עם משפחתו בגיל 11. בגיל 16 נשר מהלימודים והחל לעבוד. ב-1945 התגייס לפלמ"ח והיה קצין חבלה בחטיבת ”יפתח” של הפלמ”ח. כשפירקו את הפלמ"ח, התחתן ועבר לגור בנהריה. הוא החל לעבוד ברפא"ל (רשות פיתוח אמצעי לחימה), למרות שלא הייתה לו השכלה מקצועית כלשהי וגם לא סיים תיכון. לימים החליטו ברפא"ל שמי שלא מהנדס לא יכול לנהל, והוא פוטר-